poniedziałek, 19 grudnia 2016

Szarlotka na kruszonce orkiszowej

Gdy zostałam zaproszona do przetestowania tarki Borner V5 Hebel Power Line, to przyznam, że przez chwilę się wahałam. Bo przecież mam w domu trzy roboty, które doskonale się sprawdzają i mają tyle tarek ile dusza zapragnie. Ale gdy tak się zastanowiłam, to dotarło do mnie, że przecież zwykłej tarki czy szatkownicy też używam, szczególnie gdy mam do przygotowania niewielkie ilości jedzenia. Wtedy montowanie szatkownicy na robocie, a potem jej mycie mija się z celem, a zwykła tarka sprawdza się doskonale. Miałam kiedyś hebel kupiony w markecie za niewielkie pieniądze i nie były to dobrze zainwestowane środki, bo tarka była beznadziejna i za każdym razem, gdy jej używałam to się pokaleczyłam. Tak więc do tego hebla podeszłam z dużą dozą nieśmiałości. Jeszcze w rozmowie z zaprzyjaźnioną blogerką zastanawiałam się jak podejść do tematu... i gdy po kilku tygodniach zapytała mnie jak tam hebel, to zaczęłam się śmiać i odparłam, że nie sądziłam, że będę go używała tak często. Świetnie kroi w plastry o różnej grubości (wreszcie warzywa na półmisku są idealnie równo pokrojone), ściera warzywa na surówki, zupy czy szatkuje kapustę. Z jabłkami na szarlotkę też poradził sobie idealnie, że o hurtowej ilości cebuli do sosu i cebularzy nie wspomnę.
Niby nic, niepozorna tarka, a idealnie wpasowała się w moją kuchnię i okazała się bardzo przydatna i pomocna. Można ustawić kilka grubości krojenia w plastry, ale też poszatkować warzywa w mniejsze i większe słupki albo w kostkę. Ja hebel wykorzystałam między innymi do przygotowania jabłek do szarlotki - dużą ilość jabłek starłam bardzo szybko.
A poniżej przepis na tę pyszną szarlotkę, przygotowaną na mące orkiszowej z dużą ilością jabłek


Składniki na tortownicę 25 cm:

1,5 szklanki* jasnej mąki orkiszowej
¼ szklanki drobnego cukru do wypieków
150 g zimnego masła
2 żółtka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 – 2 łyżki kwaśnej śmietany (dałam 1 łyżkę 12 %)

1,5 kg jabłek (najlepiej szara reneta albo antonówka)
1 – 2 łyżki cukru
1 łyżeczka mielonego cynamonu
½ łyżeczki mielonego kardamonu
½ łyżeczki mielonego imbiru

1 łyżka bułki tartej
cukier puder do oprószenia 

* używam szklanki o pojemności 250 ml



Wszystkie składniki kruszonki wrzucić do miski i zagnieść do konsystencji grubej kruszonki. Wstawić do lodówki i schłodzić.
Jabłka zetrzeć na tarce (ja wykorzystałam Borner V5 Hebel Power Line), jeśli mają dużo soku to część odlać, dodać cukier, cynamon, kardamon i imbir. Wymieszać, jeśli trzeba dodać jeszcze trochę cukru (ilość zależy od gatunku jabłek).
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (góra – dół). 2/3 kruszonki wysypać na dno tortownicy posmarowanej masłem albo wyłożonej papierem do pieczenia, posypać bułką tartą. Na ciasto wyłożyć jabłka, lekko je docisnąć i górę posypać resztą kruszonki.
Wstawić do gorącego piekarnika i piec około 50 -60 minut. Po upieczeniu ostudzić i posypać cukrem pudrem. 





 
Konkurs
 
Razem z firmą Borner przygotowałam dla Was zabawę konkursową, w której można wygrać Borner V5 Hebel w kolorze fioletowym

W skład zestawu wchodzą:
Wkładka bez noży
-tzw. "0": Pozycja "0, służy do bezpiecznego przechowywania i mycia szatkownicy hebla bez obawy o skaleczenie i uszkodzenie noży. Kolejne pozycje wkładki bez noży to aż 4 grubości plastra:


    0,4 mm
    0,6 mm
    1,00 mm 
    1,20 mm
Wkładka z nożami 3,5mm  Wkładka z nożami 7mm. Wkładka 3,5 mm oraz 7 mm dają dodatkowo po 2 grubości kostki lub pasków. Dzięki wymiennym wkładkom i regulacji grubości uzyskamy w sumie aż 10 możliwości krojenia warzyw i owoców. Wystarczy przesunąć wkładkę na odpowiednie położenie.

Uchwyt do trzymania warzyw i owoców podczas krojenia. Uchwyt posiada 5 metalowych bolców ze stali 18/10. Duże podłużne gumowe nóżki umożliwiają stabilną pracę pod dowolnym kątem.


Stojak Box- umożliwia po zakończonej pracy bezpiecznie przechowywanie 2 wkładek oraz uchwytu do warzyw. Całość można razem połączyć i przechowywać w pozycji stojącej.






Zabawa trwa od dzisiaj do 06.01.2017 do godziny 23.59, mogą wziąć w niej udział wszystkie osoby pełnoletnie, bez względu na miejsce zamieszkania (adres do wysyłki nagrody musi być jednak na terenie RP).
Wystarczy w komentarzu pod tym postem napisać recepturę (składniki + opis wykonania) na swoją ulubioną sałatkę bądź surówkę, do przygotowania której można wykorzystać tarkę.
Osoby niezalogowane proszę o podpisanie się imieniem i zostawienie adresu e-mail (osób zalogowanych, z którymi mogę się skontaktować to nie dotyczy).
Z podanych przepisów wybiorę jeden, a autorka bądź autor zostanie nagrodzony wyżej pokazanym heblem. Rozwiązanie konkursu nastąpi w tym poście do 10.01.2017 r.
Zapraszam do zabawy. 


Rozwiązanie konkursu: 
Nagrodę otrzymuje:

 
Anna Bis


Proszę o przesłanie na maila: margarytka75@vp.pl danych (imię i nazwisko, adres i nr telefonu) do wysyłki nagrody. 


Dodatkowo dla wszystkich czytelników bloga firma Borner przygotowała  rabat w wysokości 5 % na zakupy w sklepie . Kod rabatowy to: Margarytka - należy go podać w momencie przejścia do koszyka, a rabat naliczy się sam (sprawdziłam, działa). Kod rabatowy jest ważny do 28.02.2017 r.

 

57 komentarzy:

  1. Agnieszka Dering19 grudnia 2016 12:18

    Moją ulubioną surówką jest surówka z marchewki, jabłka oraz soku z cytryny.
    600 g marchwi obieramy ścieramy na tarce o grubych oczkach. To samo robimy z 2-ma jabłkami. Dodajemy sok z połowy cytryny, łyżkę jogurtu, doprawiamy solą, pieprzem i cukrem do smaku.
    lofina@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona i po zjedzeniu przez moją babcię też - i tu chyba największa radocha i duma z siebie :-) jest sałatka coleslaw. Uwielbiamy ja do swoich frytek i kurczaka z piekarnika :-) Szatkujemy biala kapuste oraz trzemy na dużych oczkach marchew. Drobno kroimy cebulę. Natepnie cukier puder mieszamy z solą, pieprzem, majonezem, mlekiem, odrobina octu winnego oraz sokiem z cytryny. Wymieszane dodajemy do warzyw. Pyszota polecam

    Anna M. anna-witzak@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona sałatka i chyba już mojej babci również (i tu największa radocha bo to od niej się wszystkiego uczyłam) jest sałatka coleslaw.

    Szatkujemy biała kapustę. Na grubych oczkach trzemy marchew. Cebulę kroimy w drobną kostkę. W miseczce przygotowujemy sos, który na końcu dodajemy do warzyw i łączymy mieszajac. Cukier puder mieszamy z solą i pieprzem, mlekiem, octem winnym oraz sokiem z cytryny. Gotowa sałatkę można schować do lodówki na godzine. Polecam. Pyszota :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba dobrą recenzją tej szatkownicy będzie fakt, że używam takiej już z 20 lat (ciągle tyj samej). Niestety z każdym rokiem robi się mniej ostra. Wielokrotnie chciałam sobie kupić nową, ale wszędzie tylko widziałam jakieś jej tępe namiastki :(
    Nareszcie mam namiary gdzie mogę się zaopatrzyć w nową :) Bardzo dziękuję
    Przepis na prostą surówkę do obiadu
    Kilka listków pekińskiej kapusty drobno pokroić(to akurat kroję nożem), 1 dużą marchewkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, 1/2 czerwonej papryki, kilka ogórków konserwowych, 1 średnie jabłko i kilka rzodkiewek kroję za pomocą hebelka na cienkie słupeczki. Doprawiam solą, pieprzem i oliwą z oliwek. W sezonie letnim dorzucam szczypiorek lub natkę pietruszki z własnego ogródka.
    PS. Przy krojeniu dużej ilości cebuli jest jedyna - o połowę mniej łez :))
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką ponad 20 lat , kiedyś kupiłam na targach i mam do dziś, i używam, i NIC SIĘ NIE stało, nie tępi się, ani nie rdzewieje , troszkę kosztowała ( zaraz po ślubie o tą tarkę stoczyłam bój z moim ślubnym-dlatego pamiętam )ale widać warto było !!!!

      Usuń
  5. Pyszna surowka z kapusty pekinskiej:
    1 kapusta pekinska
    2 marchewki,2jablka,pol puszki kukurydzy,szczypiorek lub zielona pietruszka,sol,cukier,1 lyzka oleju/dobrze jak jakis smakowy/,1 lyzka majonezu i 1 lyzka jogurtu
    Wykonanie:kapuste pokroic raczej lub poszatkowac,posolic i poslodzic/zeby troszke sie zmorzyla/marchewke i jablka zetrzec na tarce/hebelku/pokroic drobno szczypiorek i/lub pietruszke,dodac odsaczona kukurydze,calosc wymieszac w misce,na koniec dodac wymieszany jogurt z majonezem pol na pol lub kto nie lubi moze polac olejem,oliwa z oliwek i wymieszac.Do wykorzystania do obiadu.Super ten Hebel,chcialoby sie😃
    Pozdrawiam Iwona /ivon155@o2.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ulubiona letnia sałatka : 1 kalarepa 5 rzodkiewek 1 mały ogórek zielony sól pieprz 2 łyżki majonezu około pól kubka jogurtu naturalnego. Kalarepę ogórek i rzodkiewki obrać i zetrzeć na tarce na grubych oczkach przyprawić solą i pieprzem według smaku majonez i jogurt wymieszać w kubeczku i polać starte warzywa. Ja rzodkiewek nie obierałam tylko dokładnie wymyłam . Pyszna i taka orzeźwiająca :) .Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  7. Smaczna sałatka którą podaję do smażonej ryby: marchewka krótko gotowana (tzw.na półtwardo), starta na grubych oczkach, drobno pokrojona cebula lekko posolona i pozostawiona na kilka minut. Następnie należy wymieszać , polać niewielką ilością oleju, skropić sokiem z cytryny i posypać świeżo zmielonym pieprzem.
    Pozdrawiam Anna/annaizowska@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonim
    Surówka ze szkolnej stołówki, zresztą pyszna i prosta:marchew, seler, jabłko -wszystko starte na tarce a najlepiej na w/w "heblu", do tego sok z cytryny, aby kolory utrzymać. Sos jogurtowo-majonezowy przyprawiony solą, pieprzem,granulowanym czosnkiem dopełni reszty.
    Twoje przepisy mnie inspirują, doprawdy nie wiedziałam, że gotowanie może być ...sztuką? sposobem na życie? ucieczką od dziwacznej rzeczywistości...
    celbochenek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam tą tarkę kupioną chyba w 1987 roku na pokazie w sklepie Zenit w Katowicach.Trochę się pomarańczowy kolor przebarwił,ale działa genialnie,używam jej bardzo często.Te nowe heble są takie ładne,że może kupię,a stara przejdzie na emeryturę,zasłużoną zresztą.Polecam,świetny sprzęt do kuchni,prosty i łatwy w obsłudze.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam inny model takiego hebla, ale przyznam,że jeszcze ani razu go nie użyłam, nawet nie wiem dlaczego... zawsze łapię zwykłą tarkę:))
    Szarlotkę często piekę, bo wszyscy lubimy to ciasto.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zostawiam przepis na moją ulubiona sałatke ogórkową obecną na każdej imprezie :) Sklaniki: podwójna pierś z kurczącą,dwa świeże ogórki szklarniowe, paczka makaronu ryżowego, sos koperkowo-ziołowy, z 2 łyżki majonezu, sól, pieprz do smaku. Wykonanie: pierś i makaron gotujemy. Po wystygnieciu kroimy mięso w drobna kostkę łączymy z makaronem. Następnie trzemy ogórki na grubych oczkach dodajmy do mięsa i makaronu, mieszamy dodając majonez sos koperkowo- ziołowy sól i pieprz. Sałatka po wymieszaniu jest już gotowa do spożycia. Smacznego Magda/magda19961@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam! Moja ulubiona surówka to ta z czerwonej kapusty. Pół główki średniej wielko§ci czerwonej kapusty ścieram na tarce o dużych oczkach. Solę, zostawiam na trochę. 2-3 jabłka, dla mnie najlepsza szara reneta, ścieram na tarce o dużych oczkach, jedną cebulę drobno krój. Dodaję sok z cytryny, cukier do smaku, pieprz, trochę oleju, wszystko dokładnie mieszam. A na koniec jogurt naturalny lub śmietana 12%, albo trochę tego, trochę tego... 😊 Mieszam i gotowe. Podaję do dań mięsnych z ziemniakami, ale też do rybki. Ostatnio robiłam do kopytek z sosem pieczarkowym, trochę "awaryjnie", ale smakowało dobrze. W podobny sposób robię surówkę z białej kapusty, ale dodaję do niej obowiązkowo startą marchewkę i siekany koperek lub nać z pietruszki. Dziękuję za uwagę. Zdrowych i radosnych świąt życzę. Ewa. gregor777@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. zobaczyła Twój wpis i pomyślałam, ja lubię dużo ale mój mąż uwielbia ogórki kanapkowe z przepisu Margarytki, są one hitem w naszym domu robiłam już drugi rok z rzędu i tareczka by była do ich krojenia idealna. Podaję więc przepis skopiowany ze strony Margarytki :)Składniki na 6 słoików po 400 ml:

    1,5 kg ogórków średniej wielkości (lepsze są te z ciemnozieloną skórką)
    2 szklanki* wody (500 ml)
    1 i ¾ szklanki* octu spirytusowego 10 %
    1 i ¾ szklanki* cukru
    1 łyżka ziaren gorczycy
    1 łyżka ziaren czarnego pieprzu
    10 ziaren ziela angielskiego
    1 płaska łyżka kurkumy
    1 płaska łyżka soli (około 15 g)
    Słoiki i pokrywki umyć, wyparzyć (ja to robię w piekarniku nagrzanym do 125 stopni przez 15 minut). Ogórki umyć, pokroić wzdłuż w cienkie plastry. Ułożyć ciasno w słoikach. Wodę z cukrem i przyprawami zagotować. Dolać ocet i gotować pod przykryciem przez 5 minut. Przecedzić i gorącym płynem zalać ogórki. Zakręcić słoiki, wstawić do garnka wyłożonego ściereczką. Wlać tyle gorącej wody, aby sięgała do 2/3 wysokości słoików. Przykryć pokrywką. Zagotować. Od chwili wrzenia gotować około 5 -7 minut, w zależności od wielkości słoika. Ogórki zmienią kolor z ciemno zielonego na jasno zielony. Wyciągnąć na ściereczkę, przykryć ręcznikiem i zostawić do powolnego wystygnięcia (słoików nie trzeba odwracać do góry dnem) – ja ściągam ręcznik ze słoików dopiero po całkowitym ich wystygnięciu.
    Pozdrawiam Małgorzata Sosnowska megi.sos@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. ja kroje pora na pol i w talarki, sole albo zalewam wrzatkiem, lyzka majo i jogurtu. Prosciej sie nie da. lukesabbather@o2.pl.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio "dręczę" rodzinkę mega prostą i szybką SURÓWKĄ Z KALAREPY I MARCHEWKI. Jej przygotowanie jest banalne:
    * dużą kalarepę obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkak;
    * marchewkę ścieramy na tarce o małych oczkach;
    * dodajemy po pół łyżeczki (lub więcej/mniej-wg.uznania) soli, cukru i pieprzu- wygniatamy ręką i zostawiamy, żeby puściła sok. Uwaga soku nie zlewamy!;
    * dodajemy łyżkę majonezu i łyżkę jogurtu- lub w proporcjach wg. własnego smaku i gotowe.
    * można dodać trochę szczypiorku czy startej rzodkiewki dla zaostrzenia smaku.
    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja sałatka to Szuba . Jest to sałatka ze śledziem idealna na zbliżające się Święta . Ugotowane ziemniaki w mundurkach obieram i kroje na tartce w plastry , na nie kładę ugotowane i pokrojone , tym razem na grubsze zapałki buraczki , na nie wykładam pokrojona w plasterki cebulę . Jedynie śledzia kroje tradycyjnie nożem . Wszystkie warstwy przekładam majonezem i odrobiną pieprzu. Delikatnie dociskam i wkładam na noc do lodówki . Super smaczna i bardzo szybka w wykonaniu dzięki urzyciu tartki . Polecam . Marzena miedzianka01@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Surówka z selera. Umyty i obrany seler ścieramy na tarce o drobnych oczkach albo na tarce do tarcia na miazgę - tą wersję lubi czwórka moich dzieci i seler puszcza wtedy więcej soku:) Dodajemy rodzynki i posiekane drobno orzechy włoskie. Doprawiamy solą do smaku i mieszamy z majonezem. Pycha! Pozdrawiam Monika (monikahalas99@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  18. Surówka z selera. Umyty i obrany seler ścieramy na tarce o małych oczkach lub na tarce do tarcia na miazgę - tą wersję lubi czwórka moich dzieci i seler puszcza wtedy więcej soku. Dodajemy rodzynki i poszatkowane drobno orzechy włoskie. Doprawiamy solą do smaku i mieszamy z majonezem. Pycha! Pozdrawiam, Monika (monikahalas99@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak uroczo ta szarlotka wygląda...

    W okresie mrozu, śniegu i świątecznego szaleństwa,
    Życzę błogosławieństwa Bożego Maleństwa,
    Potraw dwunastu, wysokiej choinki,
    Czasu miłego w gronie rodzinki.
    Wszystkiego co wymarzone,
    Niech w święta zostanie spełnione!

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja najulubiensza salatka na kazda pore roku to skromna caprese. Wazne, by uzyc skladnikow o najwyzszej jakosci (w granicach budzetu oczywiscie), bo to naprawde robi roznice.

    1 kula mozzarelli, pokrojona w plasterki
    2 pomidory, pokrojone w plasterki
    Kilka listkow swiezej bazylii
    Kilka czarnych oliwek
    Lyzka oliwy z okiwek
    Pieprz
    Sol

    Pomidor i mozzarelle przekladam, plewam oliwia, dodaje szczypte soli i dosc sporo pieprzu po czym posypuje cienko pokrojonymi oliwkami. I tyle. Chyba nie musze dodawac, ze mandolina ratuje zdrowie psychiczne przy krojeniu wszystkiego w plasterki! ;)

    Pozdrawiam,
    Agnieszka Jarecka-Griffiths
    ladyofsnowdon@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bomba witaminowa

    Składniki:

    * 2 białe rzodkwie ( ja miałam jedną b. dużą, bo ważyła 850g)
    * 3 marchewki (raczej większe niż mniejsze)
    * 1 duży strąk papryki (można 1/2 czerwonej i 1/2 żółtej)
    * 2 kwaskowe jabłka ( reneta)
    * 1 puszka kukurydzy
    * 1 pęczek zielonej pietruszki
    * 1 pęczek szczypiorku

    * majonez
    * sól i pieprz

    Rzodkiew zetrzec na tarce (wiórki), posolic i odstawic na 15 -25 minut. Po tym czasie odcisnąc powstały sok. Marchewki, jabłka i paprykę również utrzec na tarce (wiórki). Pokroic pietruszkę i szczypior, odsączyc kukurydzę. Doprawic solą (ostrożnie, bo rzodkiew już była solona) i sporą ilością pieprzu. Wymieszac z majonezem. Ewentualnie majonez można wymieszac ze śmietaną

    OdpowiedzUsuń
  22. Hejka :)
    Pierwsze skojarzenie na sałatkę z użyciem tarki to oczywiście sałatka pieczarkowa! :) Idealna jako potrawa świąteczna, jak również całkowicie bez okazji. Do użycia potrzebujemy opakowania pieczarek (ok 500gram), 150 g żółtego sera, 2 jajek oraz majonezu.
    Wszystkie składniki ścieramy (pieczarki muszą być wcześniej ugotowane na miękko) i łączymy z majonezem. Do smaku doprawiamy solą i pieprzem.
    Pychota :)

    Pozdrawiam,
    Denia (deantha@wp.pl)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z taką rarka to mogłabym robić swoją ulubioną surówkę codziennie.. Surówka z marchewki,jabłek,rodzynek i chrzanu. 4 sztuki marchewek. Garść rodzynek,dwa jabłka,dwie łyżeczki tartego chrzanu,dwie łyżeczki majonezu,lub jogurtu naturalnego. Marchewkę zetrzeć na oczkowej tarce..jablka zetrzeć też na oczkowej tarce. Wymieszać z rodzynkami .dodać chrzan majonez,lub jogurt. Doprawić szczyptą soli.szczyptą cukry. Delikatnie wymieszać..odstawić surówkę na godzinę.żeby smaki się połączyły. Taka surówka jest najlepszą do dan z grilla..zdrowotne właściwości chrzanu,pozwalają na szybsze strawienie zgrillowanych potraw. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapomniałam zostawić swój email pod przepisem surówki z marchewki. dorota422@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Margarytko mam pytanie x zupełnie z innej beczki - do Ciebie, bo ufam Ci od lat :)

    3 tyg temu dostałam od teściowej ok 30-40 krokietów lekko podsmażonych.
    Zamroziłam te ilości. I chciałabym je wykorzystać w noc sylwestrową.
    Czy najpierw je rozmrozić?
    A Może tak wpakować od razu na patelnie?
    Albo do piekarnika, żeby nie stać przy garach?
    Proszę pomóż 
    Pozdrowienia z ciepłej Małopolski :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ,,Sałatka Gwiazdki"

    Delikatna, świeża i bardzo pyszna, moja familia w prost przepada za nią.
    A dodatkowo bardzo prosta i szybka w wykonaniu, stworzona dla spóźnialskich,bądź osób posiadających niewiele czasu do swojej dyspozycji :-)

    Składniki:
    * 1 opakowanie makaronu gwiazdki (400g)
    * 1 zielony ogórek
    * 250 g sera, najlepiej goudy-ważne aby był łagodny w smaku
    * 250 g szynki
    * Świeży koperek (pęczek)
    * 6 łyżek majonezu
    * sól,pieprz

    Wykonanie:

    1. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu i odcedzamy z wody.
    2. Szynkę, ser, a także ogórka siekamy na w kostkę.
    3. Koperek siekamy drobno.
    4. Makaron przekładamy do większej miski dodajemy szynkę, ser i ogórka, a także koperek, całość mieszamy z sześcioma łyżkami majonezu.
    5. Na koniec doprawiamy do smaku.

    Ewentualnie możemy dodać także kukurydzę konserwową, ale mi zdecydowanie bardziej odpowiada wersja bez.

    e-mail: kamlux@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam prostą surówkę z kapusty pekińskiej, pora, marchewki i jabłka.
    Kapustę pekińską, białą część pora, 2 marchewki i 1 jabłko (Kortland lub Ligol - bo nie ciemnieje) ścieramy na tarce/hebelku. Doprawiamy solą, pieprzem, cukrem i dodajemy śmietanę 18%. Pychotka:-)
    PS< Uwielbiam Pani gotowanie
    aleksandra.wojcik@nevadent.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepis na moją z jednych ulubionych surówek.
    Składniki:
    - kalarepa
    - jabłko
    - marchew
    -2-3 łyżki majonezu, ewentualnie jogurtu
    - sól, pieprz
    - trochę soku z cytryny lub octu winnego.
    Wykonanie:
    Kalarepę, jabłko, marchew obieramy i trzemy na tarce o średnich oczkach. Dodajemy majonez, sok z cytryny i przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.
    Pozdrawiam
    Sabina (sabcia_owczarzak@o2.pl)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzień dobry u mnie w domu bardzo lubią kapustę młodą zasmażaną. Oczywiście najlepiej smakuje ze schabowym i młodymi ziemniaczkami. Przepis mojej babci....zawsze miło wspomnieć.
    Głòwkę kapusty najlepiej młodej szatkujemy i gotujemy w osolonej wodzie. Odcedzamy i przygotowujemy zasmażkę ze słoninki jeśli się tłuszcz wytopi to wrzucamy skwarki do kapusty a na tłuszcz wrzucamy pokrojoną cebulę i po zeszkleniu też dodajemy do kapusty na ten sam tłuszcz wsypujemy ok. 2 łyżki mąki po podsmazeniu dolewamy wodę i ze dwie łyżki octu jak zgęstnieje wlewamy do kapusty. Doprawiamy solą lub jarzynką, pieprzem, cukrem jeśli jest taka potrzeba. Na koniec dodajemy pokrojony pęczek koperku. Pychotka smakuje jeszcze lepiej na drugi dzien. Pozdrawiam i smacznego. nova2020@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam i życzę w Nowym Roku pomyślności i spełnienia marzeń.

    Moja ulubiona surówka może komuś też zasmakuje polecam
    Składniki:
    1/4 średniej główki kapusty białej lub czerwonej
    pęczek natki pietruszki
    kilka gałązek świeżej mięty lub łyżka suszonej
    2 pomidory
    1 mała papryka
    5-6 rzodkiewek(opcjonalnie)
    8-10 oliwek (opcjonalnie)
    sok z 1/2 cytryny
    sól i pieprz do smaku
    Kapustę drobno poszatkować, mięte i pietruszkę posiekać, pomidory i paprykę pokroić w średnią kostkę,rzodkiewki w plasterki. Wszystko włożyć do dużej miski, dodać sok z cytryny sól i pieprz do smaku, wymieszać i smacznego!
    PS zamiast kapusty można użyć sałaty lodowej lub rzymskiej
    Pozdrawiam Małgorzata. rodi2512@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Ostatnio rozsmakowuje się w obiadach z dodatkiem owocòw jak nie schab po hawajsku to chociaż surówka na, którą podaję przepis. Kapustę pekińską poszatkować, surową marchew, a najlepiej ze dwie duże zetrzeć na tarce o dużych oczkach, ananasa pokroić na kawałki (ja używałam tego z puszki), pęczek koperku posiekać i połączyć wszystkie składniki dodając majonez ze śmietaną lub jogurtem naturalnym doprawić solą i pieprzem. Jeśli ktoś lubi może dodać ząbek czosnku ale nie koniecznie. Smacznego nova2020@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam serdecznie :) "hebel" na pewno ułatwia przygotowanie pysznego "śledzia pod pierzynką" -sałatki bez której nie wyobraźam sobie Bożego Narodzenia i wszelkich karnawałowych imprez :)składniki na pojemnik o wymiarach Ok. 20 cm na 10 cm - tu ważna uwaga najlepiej te sałatkę serwować najlepiej w szklanym, przezroczystym dość płaskim pojemniku -wtedy wszystkie warstwy pięknie się komponują wizualnie i co ważniejsze również maja szansę równomiernie się "przegryźć" jak mawiała moja Św. Pamięci Babcia, której zawdzięczam ten przepis.
    2-3 ugotowane średnie buraki
    3-4 ugotowane jajka na twardo
    3 ugotowane marchewki
    1 średnia cebula
    2-3 ugotowane średnie ziemniaki
    4 płaty śledzi w słonej zalewie
    mleko-tyle aby namoczyć śledzie
    olej
    majonez-pół małego słoiczka
    sól
    Śledzie moczymy w mleku kilka godzin, po czym kroimy na małe kawałki-tu zdania są podzielone-dla mnie im mniejsze tym lepsze :). Cebulę siekamy na drobniutką kosteczkę (hebel :) )i mieszamy ze śledziem -wykładamy całość płasko na dno szklanego naczynia, smarujemy cienką (to ważne) warstwą majonezu. następnie tarkujemy i wykładamy na siebie płaskimi warstwami kolejne warstwy naszej sałatki -ugotowane ziemniaki -solimy, smarujemy cienko majonezem, tarkujemy marchewkę-również warstwa majonezu, potem traktujemy heblem buraczki i na nie majonez, a następnie warstwa starkowanych jajek na twardo i odrobina soli i pieprzu. Tak przygotowaną sałatkę koniecznie należy porządnie schłodzić w lodowce- najlepiej conajmniej przez noc i podając dbać o to, aby na każdym talerzu lądowały wszystkie warstwy. Pewna znajoma której zaserwowałam porcyjkę do pierwszego kęsa przekonana była ze podałam jej kolorowy torcik-odkroiłam porcję wielkości kawałka ciasta i przełoźyłam tym szerokim nożem do tortów -jej zdziwienie po pierwszym kęsie-bezcenne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Zanim przeczytałam ten post nie wiedziałam, że ta tarka jest mi niezbędna 😉 zostawiam więc przepis na ulubioną sałatkę mojego męża i liczę na uśmiech losu 😉
    Ok 250g żółtego sera
    Puszka czerwonej fasolki
    Puszka ananasów
    Por
    Majonez
    Sól
    Pieprz
    Ostra papryka w proszku

    Ser kroimy w kostkę, por w drobną kostkę lub półksiężyce (w rodzinie od lat trwa spór, która wersja jest tą jedyną, poprawną ;)), każdy krążek ananasa dzielimy na 8 części. Mieszamy, dodajemy fasolkę odsączoną z zalewy. Dodajemy kilka łyżek majonezu, doprawiamy solą, pieprzem i papryką. Sałatka uwielbiana zwłaszcza przez tą brzydszą płeć, która nie przejmuje się obwodem bioder ;)
    Eliza Kicka
    Eliza.16@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam! Oto przepis na moja ulubiona surowkę : średnia główka kapusty , 2 cebulę , 3 marchewki , 2 paczki zamrożonego szczypiorku . Kapustę poszatkowac, marchew zetrzeć na tarce o grubych oczkach , cebulę pokroić w kostkę i razem ze szczypiorkiem dodać do kapusty. Zrobić zalewe : 1 szkl octu ziołowego 7 % , 1 szkl oleju, 1 szkl cukru, 2 łyżeczki soli i 2 łyżki musztardy zagotować i 3 min gotować i zalać kapustę i pozostawić na noc. Smacznego !!!
    gosiafor@gmx.de

    OdpowiedzUsuń
  35. Oto sałatka, po którą nie od razu sięgnęłam ��
    SKŁADNIKI
    -seler świeży ok.30 dkg.
    -1 średnie jabłko
    -2-3 łyżki cukru
    -3 łyżki rodzynek
    -3 łyżki wiórek kokosowych
    -majonez

    Seler, jabłko zetrzeć na tarce.
    Dodać wiórki kokosowe i rodzynki.
    Ilość majonezu wg.własnych upodobań
    ��
    Sałatka jest pyszna. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój adres e-mail🌼🌼annabisbis@wp.pl

      Usuń
  36. Jedna z moich ulubionych surówek, będąca jednocześnie sposobem na wykorzystanie buraków z zakwasu : 5-6 połówek buraków z zakwasu ,duże jabłko,czerwona cebula. Buraki i jabłko zetrzeć na tarce o grubych oczkach ,cebula w piórka. Zrobić sos z łyżki octu jabłkowego miodu soli pieprzu i trzech łyżek łagodnego oleju. Całość wymieszać na koniec posypać prażonym słonecznikiem. Smacznego. Kasia . katarzynamielcarek2013@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Do Margarytki znów zajrzałam
    I z wrażenia oniemiałam
    Bo na zdjęciach wielkie cuda
    Może wygrać mi się uda...
    Taki hebel pierwsza klasa
    W plastry kroi ananasa
    W mig warzywa poszatkuje
    Kto go nie ma, niech żałuje
    Więc ja także nie próżnuję
    I swój przepis dziś szykuję
    Pół kapusty poszatkować
    Zieleniny nie żałować
    W plastrach dodać rzodkieweczkę
    Pieprzu, soli dać troszeczkę
    Całość skropić małą cytrynką
    I zajadać z wesołą minką!
    Pół młodej kapusty, pęczek koperku, pęczek szczypiorku, pęczek rzodkiewki, sól, pieprz, sok z połowy cytryny.
    Kapustę poszatkować, dodać pokrojoną w półplasterki rzodkiewkę, drobno pokrojony szczypiorek i koperek. Skropić sokiem z cytryny. Przyprawić solą i pieprzem.
    Kiedyś sama stworzyłam ten przepis. Wyciągnęłam z lodówki wszystkie warzywa, które miałam i tak powstała pyyszna surówka:)W zależności od wielkości kapusty, soku z cytryny dajemy więcej lub mniej. Smacznego!!!

    joanna.tolwinska@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Serdecznie polecam sałatka warstwową z krakersami i pieczarkami, która idealnie nadaje się na imprezę. Robiłam ją na sylwestra i była wręcz rozchwytywana.

    SKŁADNIKI NA 9 PORCJI:
    300 g pieczarek
    27 szt krakersów
    4 jajka
    100 g sera żółtego
    1 cebula średniej wielkości
    7 łyżek majonezu
    szczypiorek - pęczek
    sól i pieprz
    1 łyżka oleju

    WYKONANIE:
    CEBULA: siekamy w drobną kosteczkę i podsmażamy na łyżce oleju lekko posoloną;
    PIECZARKI: gotujemy w całości w osolonej wodzie przez około 15 minut, po czym odcedzamy i kiedy trochę ostygną drobno siekamy. Przyprawiamy pieprzem, ewentualnie solą, dodajemy podsmażoną cebulkę i 2 łyżki majonezu i mieszamy;
    SER ŻÓŁTY: ścieramy na tarce o grubych oczkach i dodajemy 3 łyżki majonezu
    JAJKA: gotujemy na twardo, studzimy, obieramy i oddzielamy żółtka od białek. Na tarce o grubych oczkach ścieramy osobno białka i żółtka. Do białek dodajemy 2 łyżki majonezu, lekko solimy i mieszamy;
    SZCZYPIOREK: drobno siekamy.

    1. Na blaszce lub na desce układamy warstwę krakersów 3x3 sztuki
    2. Na krakersy kładziemy równo masę serową
    3. Ponownie układamy krakersy
    4. Układamy warstwę z pieczarek i cebuli
    5. Układamy trzecią (ostatnią) warstwę krakersów
    6. Na samą górę układamy masę z białek, białka posypujemy żółtkiem, a żółtka szczypiorkiem
    7. Całość lekko posypujemy pieprzem dla smaku i ozdoby

    Przepis właśnie dzisiaj przed kilkoma godzinami udostępniłam na moim profilu, żeby ktoś nie pomyślał, że skopiowałam od kogoś :) http://wielkiezarcie.com/przepisy/warstwowa-imprezowa-salatka-z-krakersami-i-pieczarkami-3032257932107155825

    anna.gabrjelska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  39. moją ulubioną surówką jest ta z pora, marchewki i jabłka - bardzo prosta i szybka :)
    kroję drobniutko pora (białą część) w półkrążki, ścieram na tarce jabłko i marchewkę
    dodaję do tego łyżkę majonezu i jogurtu, ciut cukru i pieprz do smaku...
    zwykła, prosta surówka, a mimo to polecam
    anna.karolak@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  40. Zapewne każda sałatka wygląda obłędnie, gdy warzywa pokrojone są tak finezyjnie jak robi to hebel, moja ulubiona sałatka to sałatka grecka z serem fetą. Warzywa z jakich zazwyczaj ją przygotowuje to pomidory, papryka czerwona, cebula czerwona, ogórek, sałata lodowa, czasem dodaje oliwki, oczywiście ser feta, sos robię z oliwy z oliwek, soku z cytryny i przypraw: najlepiej świeżej bazylii i oregano, sałatka wg uznania może być bardziej lub mniej winna w zależności od przygotowanego sosu.
    Warzywa pokrojone takim sprzętem napewno dodałyby szyku każdej salatce, i każda Pani domu zrobiłby furorę. Pozdrawiam serdecznie :)
    dycia-21@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. A ja uwielbiam bawić się kształtami i fakturami :) chyba dlatego ponad 15 lat temu kupiłam moją pomarańczową V-staruszkę która do dzisiaj jest moim wdzięcznym pomocnikiem w kuchni.
    O tej porze roku dość czesto robię sałatkę z czerwonych buraków z białą fasolą.

    Moje proporcje:
    3 części ugotowanych i obranych buraków szatkujemy na gruby słupek, skrapiam sokiem z cytryny
    1 część winnych jabłek np.reneta razem ze skórką szatkuję na cienkim słupku
    Na tej samej tarczy szatkuję cebulę (ilość wg uznania oraz mocy cebuli)
    1 część ogórka korniszonego kroimy w cienkie plasterki
    Do tego dodaję jedną część ugotowanej białej fasoli (może być z puszki).
    Przyprawiam solą, pieprzem,szczyptą cukru i olejem rzepakowym do smaku.
    W wersji wzbogaconej dodaję filety matjasa pokrojone w cienkie paseczki oraz majonez zamiast oleju. Całość posypuję natką pietruszki.
    Pozdrawiam
    Asia
    ashuna@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Lubię surówki i często je robię jest to nieodłączony element obiadu a i na kolację jak przygotuję to wszystko znika;kiszę kapustę i zaprawiam ogórki więc reszta to tylko dodatek moja surówka to kiszona kapusta,starta marchewka,starte jabłko,szczypior z cebuli,pokrojona bardzo cienko w paski czerwona papryka, trochę cukru,pieprz trochę zielonej pietruszki i koperku i dobry olej kolorowo i zdrowo.Pozdrawiam.Lidia lidka10@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. Moja ulubiona, bo robimy raz, a jesc mozna caly miesiac :-) 2kg kapusty, 2 marchwie, por, 1 seler starty na tarce, 2 papryki czerwone, natka pietruszki, koper ZALEWA:1 szklanka oleju, 3 duze lyzki musztardy, 2 plaskie lyzki soli, 1/2 szklanki octu, 3/4szklanki cukru. Zalewe zagotowac, dodac seler i jeszcze chwile gotowac. Kapuste poszatkować, marchew zetrzec na tarce, por i papryke pokroic. Polac warzywa goraca zalewa, wymieszac i odstawic na 2 godziny. Wlozyc do sloikow i wstawic do lodowki(moze stac miesiac w lodowce). Polecam-jest pyszna. Pozdrawiam Daria dariau7@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Moją ulubioną surówką jest- surówka z kapusty pekinskiej na 4 osoby średnia główka, 4 łyżki majonezu i 2 ketchupu , 4 ząbki czosnku. Kapuste poszatkować majonez , ketchup i pokrojony czosnek w kostke zmieszać po czym połaczyc z kapustą. Gotowe.
    Marzy mi się zrobić kotlety mielone owiniete cienkimi plastrami ziemniaka ale nie mam takiego urzadzenia a to jest idealne.
    Szczesliwego 2017 roku. Pozdrawiam
    Basia
    basiagorna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Grillowana cukinia z mango, sałatka może być serwowana na ciepło lub zimno
    Składniki:
    - 1 cukinia
    - 5 szt rzodkiewek
    - 1 mango
    - garść kiełków rzodkiewki i brokuła
    - korzeń kopru włoskiego
    - sól, pieprz

    Wykonanie:
    Cukinie myjemy, osuszamy i kroimy w cienkie plastry po całej długości. Do tego możemy użyć(a nawet powinniśmy) hebla;) Posypujemy solą, pieprzem i skrapiamy odrobina oliwy. Odstawiamy na kilkanaście minut, następnie grillujemy na grillu lub patelni grillowej.
    Mango kroimy w większą kostkę, z kilku kawałków robimy mus. Mango na mus ucieramy z 2 łyżkami jogurtu naturalnego. Rzodkiewkę i koper włoski kroimy w plasterki przy pomocy hebla;).
    Układamy na talerzu cukinię na musie z mango, następnie mango, koper włoski i rzodkiewka. Posypujemy kiełkami.

    angelika Kasiak, angelika.kasiak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Moja ulubiona sałatka to sałatka porowa, uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam!
    Chętnie bym wykorzystała zaprezentowaną tarkę do przygotowania tej sałatki.

    Potrzebujemy:
    3 pory (biała część)
    30 dkg pieczarek ugotowanych
    6 jajek ugotowanych
    4 ogórki kiszone
    25 dkg sera żółtego startego
    majonez, jogurt naturalny, sól, pieprz

    Pory kroimy w plasterki, solimy i odstawiamy na 2h żeby zmiękły (w tym czasie możemy ugotować jajka i pieczarki);
    Pieczarki kroimy, ogorki kroimy, jajka kroimy.
    Po upływie 2h całość mieszamy i przyprawiamy.
    Zajadamy się ze smakiem.
    Polecam :) sałatka jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja to jestem trochę taki łakomczuch i sałatki oraz surówki różnego rodzaju uwielbiam robić. Szczególnie w ostatnim czasie eksperymentuje z warzywami, oraz z różnymi ziarnami. Ale i tak najbardziej na świecie i mogłabym jeść ją codziennie jest moja ulubiona surówka z selera. Banalnie prosta, szybka w wykonaniu, ale smak jest genialny.
    1 mały seler, 1 duże jabłko, śmietana kwaśna, garść orzechów włoskich
    Obieram seler i ścieram go na drobnych oczkach. Obrane jabłko ścieram na grubych oczkach. Mieszam składniki. Dodaję ok 3 łyżki kwaśnej śmietany. Doprawiam sokiem z cytryny i cukrem. Na koniec dodaję pokrojone orzechy
    Niestety zwykłe tarki maja to do siebie, albo ja jestem taka genialna, że zawsze sobie musze albo palec utrzeć, albo kawałek paznokcia, wiec taki „hebelek” przydałby się rewelacyjnie..może unikłabym wówczas częstych wypadków przy pracy.
    Innym przepisem, gdzie „hebel” przydałby się w dużej mierze jest sałatka mojego dzieciństwa. Jej smak zawsze będę czuła, gdy tyko o niej pomyślę. Pamiętam jak dziś, jak moja mama co roku po sezonie letnim przygotowywała ogromnie ilości słoików tej sałatki. Te wielki garnki, które gotowały się na gazie, oraz moja mama, denerwująca się, że nigdy jej tego nie ubywa, a Ona trze i trze te pomidory w krążki na swojej starej drewnianej tarce. Jakiś czas temu przestała ją robić…może gdyby miała taki fajny sprzęt, chęci i już nie tylko wspomnienia wróciły by ponownie. Może sałatka znowu zaczęła by królować na naszym stole.
    Oto przepis ( z tych składników wychodziło ok 5-6 słoików takich 330 ml, więc w zależności ile się chciało słoików, należało składniki powielić)
    - pomidory zielone 1 kg
    - 2 cebule
    - łyżka soli
    - woda ok 3 szklanki
    - 1 i 1/4 szklanki octu 10-proc.
    - 3 łyżeczki cukru
    - kilka ziaren ziela angielskiego, pieprz, liść laurowy
    Pomidory należy umyć i poszatkować na plasterki. Cebulę obrać, opłukać, pokroić w plastry.
    Gotujemy wodę z solą, cukrem i wszystkimi dodatkami. Studzimy. Warzywa najlepiej dać do dużego garnka i zalać zalewą i odstawić w chłodne miejsce do następnego dnia. Zalewę zlać i ponownie zagotować. Pomidory i cebulę przełożyć do stoików i zalać gorącą zalewą , Pasteryzować 20 minut.
    Smacznego

    Ewa

    ewa.kramarzewska@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja to jestem trochę taki łakomczuch i sałatki oraz surówki różnego rodzaju uwielbiam robić. Szczególnie w ostatnim czasie eksperymentuje z warzywami, oraz z różnymi ziarnami. Ale i tak najbardziej na świecie i mogłabym jeść ją codziennie jest moja ulubiona surówka z selera. Banalnie prosta, szybka w wykonaniu, ale smak jest genialny.
    1 mały seler, 1 duże jabłko, śmietana kwaśna, garść orzechów włoskich
    Obieram seler i ścieram go na drobnych oczkach. Obrane jabłko ścieram na grubych oczkach. Mieszam składniki. Dodaję ok 3 łyżki kwaśnej śmietany. Doprawiam sokiem z cytryny i cukrem. Na koniec dodaję pokrojone orzechy
    Niestety zwykłe tarki maja to do siebie, albo ja jestem taka genialna, że zawsze sobie musze albo palec utrzeć, albo kawałek paznokcia, wiec taki „hebelek” przydałby się rewelacyjnie..może unikłabym wówczas częstych wypadków przy pracy.
    Innym przepisem, gdzie „hebel” przydałby się w dużej mierze jest sałatka mojego dzieciństwa. Jej smak zawsze będę czuła, gdy tyko o niej pomyślę. Pamiętam jak dziś, jak moja mama co roku po sezonie letnim przygotowywała ogromnie ilości słoików tej sałatki. Te wielki garnki, które gotowały się na gazie, oraz moja mama, denerwująca się, że nigdy jej tego nie ubywa, a Ona trze i trze te pomidory w krążki na swojej starej drewnianej tarce. Jakiś czas temu przestała ją robić…może gdyby miała taki fajny sprzęt, chęci i już nie tylko wspomnienia wróciły by ponownie. Może sałatka znowu zaczęła by królować na naszym stole.
    Oto przepis ( z tych składników wychodziło ok 5-6 słoików takich 330 ml, więc w zależności ile się chciało słoików, należało składniki powielić)
    - pomidory zielone 1 kg
    - 2 cebule
    - łyżka soli
    - woda ok 3 szklanki
    - 1 i 1/4 szklanki octu 10-proc.
    - 3 łyżeczki cukru
    - kilka ziaren ziela angielskiego, pieprz, liść laurowy
    Pomidory należy umyć i poszatkować na plasterki. Cebulę obrać, opłukać, pokroić w plastry.
    Gotujemy wodę z solą, cukrem i wszystkimi dodatkami. Studzimy. Warzywa najlepiej dać do dużego garnka i zalać zalewą i odstawić w chłodne miejsce do następnego dnia. Zalewę zlać i ponownie zagotować. Pomidory i cebulę przełożyć do stoików i zalać gorącą zalewą , Pasteryzować 20 minut.
    Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  49. Moja ulubiona salatka to Gyros
    Skladniki:
    -podwojna piers z kurczaka
    -ogorki konserwowe
    -por
    -ketchup
    -kapusta pekinska
    -majonez
    -przyprawa do gyrosa
    Przygotowanie:
    Piers kroje w kostke i podsmazam z przyprawa do gyrosa. Ogorki kroje w kostke, pora w krazki i kapuste w cienkie paski. Nastepnie ukladam warstwowo naszykowane skladniki. Na sam spod lyzka majonezu, na to piers z kurczaka, nastepnie ogorki, potem ketchup (tak aby zakryl ogorki), na ketchup pokrojonego pora i kapuste pekinska. To przykrywam majonezem i posypuje delikatkie przyprawa do gyrosa. Robie to salatke na kazda okazje i zawsze wszystkim smakuje :)

    Dagmara Kalenik. dkalenik@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  50. Polecam surówkę z brukwi.
    Składniki:
    brukiew
    2 słodkie jabłka
    1 marchewka
    1/4 czerwonej papryki
    koperek
    sól
    pieprz
    2 łyżki oliwy
    2 łyżki soku z cytryny
    Przygotowanie:
    Warzywa i owoce myjemy, obieramy ze skórki brukiew i marchew, ścieramy je na jarzynowej tarce. Na tej samej tarce ścieramy jabłka ze skórką i paprykę. Dodajemy posiekany koperek. Oprószamy solą i pieprzem. Mieszamy. Dodajemy oliwę i sok z cytryny. Mieszamy. Odstawiamy na 20-30 minut do lodówki by surówka przegryzła się.
    Smacznego
    Anna goto4@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja w tym roku kompletnie zatraciłam się w kiszeniu i tarka jest idealnym pomocnikiem do takich celów. Dlatego podaję mój ulubiony przepis na kiszonkę i surówki, które można z niej przygotować, a są po prostu obłędnie pyszne i do tego szybkie i proste do zrobienia. Poza tym znakomicie podreperują nasz układ immunologiczny dzięki zawartym w kiszonce probiotykach :-)
    Anita
    Marchewka kiszona
    Składniki:
    1 - 2 kg marchwi
    2-3 listki laurowe
    2-4 ziarenka ziela angielskiego
    2-4 ząbki czosnku
    Solanka:
    Na 1 litr wody ok. 2-3 łyżeczki soli (w zależności od upodobań)
    Marchewkę, umyć, obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, włożyć razem z przyprawami do wyparzonego słoja, zalać solanką, słoik zakręcić. Zostawić w temperaturze pokojowej na 5-7 dni. Codziennie odgazować, można też przemieszać wyparzoną, drewnianą łyżką. Po tym czasie marchewkę przechowywać w chłodnym miejscu (np.w lodówce)
    Proste, prawda?
    Teraz czas na suróweczki!
    Surówka z marchewki kiszonej z jabłkiem i cebulką
    2 szklanki kiszonej marchewki (odsączonej)
    1 marchewka surowa
    1 jabłko
    1 mała cebula czerwona
    szczypior do posypania
    sól, pieprz, olej rzepakowy, szczypta ksylitolu lub cukru do smaku
    Marchew i jabłko umyć, obrać, zetrzeć na tarce, dodać posiekaną cebulkę, marchewkę kiszoną, wymieszać z 2-3 łyżkami oleju, dodać sól, pieprz, ksylitol lub cukier do smaku. Posypać szczypiorem.
    Surówka z marchewki kiszonej z żurawiną
    2 szklanki kiszonej marchewki (odsączonej)
    1 marchewka
    1\2 szklanki suszonej żurawiny
    1\2 szklanki orzeszków ziemnych
    3 łyżki oleju lnianego
    sól, pieprz do smaku
    Żurawinę namoczyć we wrzątku. Orzechy grubo pokroić. Marchewkę umyć, obrać, zetrzeć na tarce, wymieszać z kiszoną marchewką, dodać odsączoną żurawinę, orzeszki ziemne, olej lniany, sól i pieprz do smaku.
    Takie pyszne, chrupiące i bardzo zdrowe surówki można wyczarować z kiszonej marchewki. Zaś sok, który uzyskaliśmy w procesie fermentacji świetnie nadaje się przy wyrabianiu chlebów zamiast wody.

    OdpowiedzUsuń
  52. Sałatka grzybowa polana
    Składniki:
    35 dag fileta z kurczaka
    1 litrowy słoik marynowanych pieczarek
    1 słoik mieszanki( marchewka, kukurydza, groszek)
    3 jajka
    3 ziemniaki
    3 konserwowe ogórki
    1 cebula
    10 dag żółtego sera
    Papryka ostra do smaku
    1 łyżeczka przyprawy do grosa
    Olej do smażenia
    Sól
    Słoiczek majonezu
    Pęczek natki pietruszki
    Pęczek koperku
    Pęczek szczypiorku
    Ziemniaki ugotować, wystudzić. Jajka ugotować na twardo. Obrać.
    Fileta z kurczaka pokroić w drobną kostkę, oprószyć przyprawą do gyrosa, usmażyć na niewielkiej ilości oleju na patelni, wystudzić. Ser zetrzeć na tarce, mieszankę warzywną i ogórki konserwowe osączyć z zalewy, jajka, wystudzone ziemniak można zetrzeć na tarce lub pokroić w kostkę i cebulę pokroić w kostkę, zieleninę posiekać razem.
    Okrągłą tortownicę wyłożyć folią spożywczą, ułożyć ściśle obok siebie pieczarki łebkami do dołu, posypać wymieszaną zieleniną. Wyłożyć mieszankę warzywną ze słoika, oprószyć solą, pieprzem oraz papryką, posmarować cienką warstwą majonezu, rozłożyć ziemniaki, pokrojoną cebulę, jajka, mięso i ogórki, posypać solą i pieprzem, znów posmarować majonezem, posypać startym serem, przykryć folią, włożyć do lodówki najlepiej na całą noc.
    Przed podaniem folię zdjąć, przykryć tortownicę talerzem i odwrócić sałatkę, odpiąć obręcz z tortownicy i gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  53. Przepyszne carpaccio z pieczonego buraka z rukolą i serem feta
    Składniki:
    *2 średnie buraki
    *garść rukoli
    *kawałek sera feta
    *garść ziaren słonecznika
    Na dressing potrzebujem:
    *łyżka octu balsamicznego
    *2 łyżki oliwy z oliwek
    *łyżeczka miodu
    *mały ząbek czosnku
    *odrobina soli i pieprzu

    Wykonanie:
    Wyszorowane buraki owijamy w folię aluminiową i pieczemy do miękkości w temperaturze 180 stopni przez ok 1-1,5 godziny. Następnie studzimy je i obieramy ze skórki.
    Na talerzu układamy rukolę,obrane buraki tniemy na heblu w cieniutkie plasterki i układamy na rukoli.
    Całość posypujemy pokrojonym lub pokruszony serem feta oraz podprażonymi na suchej patelni ziarnami słonecznika.
    Następnie przygotowujemy sos:
    Wszystkie składniki dressingu mieszamy ze sobą dodając czosnek przeciśnięty przez prasę oraz doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
    Przed podaniem polewamy całość przygotowanym sosem.
    Jest to sałatka, która bardzo często gości na naszym stole, szczególnie jest uwielbiana przez mojego pięciolatka, który jest wyjątkowo wybrednym i wymagającym smakoszem.Gwarantuję,że cudownie słodki smak pieczonego buraka oraz dodatków, które jemu towarzyszą dopieszczą niejedno podniebienie. Życzę smacznego.
    Adres: aniazdrojewska86@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam,przesyłam przepis na bardzo szybką i pożywną sałatkę :
    Składniki:
    1 kg ugotowanych ziemniaków w całości
    2 cebule
    słoik ogórków korniszonych
    20 dag szynki konserwowej (w palstrach)
    duży pęczek zielnego kopru
    majonez
    Wykonanie:
    Ziemniaki, ogórki, cebulę kroję z plasterki, szynkę konserwową zwijam w ruloniki i kroję w małe krążki, koper siekam. Sałatkę układam warstwami: ziemniaki, cebula, ogórki, szynka konserwowa, smaruję majonezem i posypuję obficie koprem i układam kolejną warstwę składników, aż do ich wyczerpania. Pozdrawiam kamejla : kamejla.sokolowska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Sałatka z rzodkiewką, jajkami i płatkami chili
    Składniki:
5 jajek
    3 łyżki domowego majonezu (lub jogurtu)
    100 g polędwicy sopockiej
    100 g sałaty pekińskiej
    3/4 pęczka szczypiorku
    100 g sera żółtego ( w kawałku)
    1 pęczek rzodkiewki
    płatki chili, sól, pieprz

Wykonanie:
Jajka ugotować na twardo. Ostudzić i obrać ze skorupki. Zetrzeć na tarce i przełożyć na dno ładnego naczynia (miski). Dodać pieprz, sól i zmielone płatki chili. Na jajka rozsmarować majonez. Polędwicę sopocka pokroić w mała kostkę i rozłożyć ją na majonezie. Sałatę opłukać i osuszyć. Poszatkować na cienkie piórka, dodać poszatkowany szczypiorek i wymieszać razem. Następnie ułożyć na warstwie polędwicy. Ser zetrzeć i położyć jako kolejną warstwę. Na koniec umyć, osuszyć rzodkiewki i ułożyć jako ostatnia warstwę sałatki. Odłożyć do lodówki na około 30 minut. Przed jedzeniem warto wymieszać.

    Ewelina
ewelinaprzybylak1@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...