piątek, 21 czerwca 2013

Koktajl truskawkowy z sokiem pomarańczowym (bez mleka i bez cukru)

Kolejne moje odkrycie tego sezonu, a wszystko przez to, że jakieś dwie pomarańcze błąkały mi się po misce i nie bardzo miałam ochotę, aby je zjeść. Wycisnęłam sok i stwierdziłam, że połączę go z truskawkami i resztą poziomek, które miałam w lodówce. Skoro kompot rabarbarowy z pomarańczami okazał się przebojem to pomyślałam, że spróbuję z truskawkami. Nigdy wcześniej nie łączyłam truskawek z pomarańczami, ale pierwszy raz okazał się bardzo udany. Owoce i sok pomarańczowy były na tyle słodkie, że nie dosypałam ani grama cukru. Użyłam owoców, które dobę spędziły w lodówce, więc koktajl od razu był zimny, idealny do picia w ten upalny dzień. 


Składniki na 4 porcje:

2,5 szklanki schłodzonych pokrojonych truskawek
1 szklanka schłodzonych poziomek
300 ml zimnego, świeżo wyciśniętego, soku pomarańczowego (ja wycisnęłam sok z 2 dużych pomarańczy)
300 ml zimnej wody mineralnej (użyłam lekko gazowanej)


Wszystkie składniki wrzucić do blendera, zmiksować. Podawać schłodzony.
Udekorować melisą - tak dla koloru i zapachu. 


19 komentarzy:

  1. Oooooo to cos dla mnie :)
    Nie lubię mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wolę koktajle "tradycyjne" (owoce+mleko/kefir/maślanka), ale ten wygląda tak ładnie, ze na pewno wypróbuję przepis :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię takie i takie. Ten jest bardziej orzeźwiający, lżejszy.

      Usuń
  3. Co prawda z samych truskawek, ale zrobiłam. Pycha, pycha, pycha. Lepszy niż mleczny.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że pomysł się spodobał, a koktajl smakował.

      Usuń
  4. u nas koktajl truskawkowy od ponad tygodnia jest codziennie ;D tylko my mamy na maślance bo taki lubię najbardziej.

    A ponieważ niespodziewanie dostaliśmy w prezencie takie blender kielichowy:

    http://sklep.dora-agd.pl/miksery-blendery/22288-blender-mikser-kielichowy-zelmer-sb1000-5900215021959.html

    to sobie mykamy taki koktajlik w minutkę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że sprzętów Ci przybywa :-) Niech dobrze Ci służą.
      Ja też robię na maślance, ale i ten z sokiem fajnie wyszedł, nawet lepiej niż się spodziewałam.

      Usuń
  5. Alternatywa dla tych co to nie mogą nabiału ...ja ostatnio łączyłam banana (błąkał sie przedojrzały)jagody z zeszłorocznych słoiczkow i truskawki -mniam!!Ale pomarańcz ..czemu nie??!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bananem też lubię i zimową porą jest to moje najczęstsze połączenie: truskawka + banan, bo on jest słodki i wtedy nie dodaję już cukru.
      A jagód już się nie mogę doczekać :-)

      Usuń
  6. A mój blender akurat padł i w naprawie siedzi , ale ból.... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście ból... jestem szczęśliwą posiadaczką dwóch kielichowych, więc zawsze jest alternatywa :-)

      Usuń
  7. Oj, mnie by chyba było szkoda poziomek do koktajlu. ;) Ostatnio rwę dla Mamy, ale u nas są mikroskopijne ilości, za to komarów pełno. W tym roku mnie polubiły, już jestem cała pogryziona... Zachciewa mi się jeździć na rowerze do lasu i wyglądam jak chodzący bąbel. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam cały litr, trochę zjadłam, trochę dodałam do naleśników, a trochę wrzuciłam do koktajlu. Nie chciałam ich mrozić, więc zużyłam na kilka sposobów.
      O komarach nic nie mów, chyba wszędzie ich w tym roku pełno. Dziś wyciągałam zakupu z bagażnika z samochodu (parkuję tuż przy trawniku) i już mnie łajzy pokąsały.

      Usuń
  8. Żeby tak tłuszcz cholery wysysały... :P

    OdpowiedzUsuń
  9. a do tych truskaweczek zmiksowanych dodac rum bacardi , troche lodu, wszystko zmiksowac jeszcze raz i mamy przepyszny drink "Strawberry Daiquiri" , jak nie ma swiezych to mozna uzyc mrozonych.
    ale nabralam ochoty ide po truskawki,
    pozdrawiam edyta

    OdpowiedzUsuń
  10. wiadomość dla Paulinki- dziewczyno kup olejek lub zapach wanilinowy do ciasta. Odstrasza komary skutecznie........możesz też zakupić wodę toaletową o zapachu wanilii.....efekt murowany, komary nie mają szans (sprawdzone)
    pozdrawiam
    Jeśli chodzi o koktajle - to osobiście uwielbia łączyć banany z czym tylko się da no oczywiście z jogurtem. Pyyyyyyyyyyyycha

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...