niedziela, 24 sierpnia 2014

Kasza gryczana z kurczakiem i warzywami

Kolejne szybkie i bardzo smaczne danie jednogarnkowe. Co prawda należy do tych mało atrakcyjnych wizualnie, ale smakuje świetnie, dostarcza dobrych składników odżywczych i jest sycące. Ja przygotowałam je w mulitcookerze, ale z powodzeniem można przygotować je w zwykłym garnku.
Może zainteresuje Was również kasza jęczmienna z warzywami albo kuskus z kurczakiem, cukinią i rodzynkami.


Składniki na 4 porcje obiadowe:

2 duże filety z kurczaka - około 400 g
200 g kaszy gryczanej białej (niepalonej)
300 g fasolki szparagowej (u mnie zielona i żółta)
300 g marchewki (można użyć świeżej albo ugotowanej w bulionie)
500 ml gorącego bulionu warzywnego albo drobiowego
1 łyżeczka świeżego masła
sól, pieprz, słodka czerwona papryka, chili
opcjonalnie: 1 łyżeczka ulubionych ziół (u mnie dalmatyńskie)



Mięso opłukać, pokroić w grubą kostkę, przełożyć do miski, wsypać ½ łyżeczki soli, ½ łyżeczki pieprzu, 1 łyżeczkę czerwonej słodkiej papryki, szczyptę chili. Wymieszać, wstawić do lodówki na co najmniej 2 – 3 godziny (można na całą noc).
Do garnka włożyć kawałki kurczaka, pokrojoną na kawałki fasolkę i pokrojoną w kostkę marchewkę. Wsypać kaszę, dodać ½ łyżeczki soli (nie trzeba więcej, bo bulion zawiera dosyć soli), ½ łyżeczki świeżo mielonego pieprzu i 1 łyżeczkę ulubionych ziół. Wlać gorący bulion, dodać 1 łyżeczkę masła, gotować około 30 – 40 minut, aż kasza wchłonie cały bulion i będzie miękka.
Ja gotowałam w multiccokerze, więc po prostu go włączyłam, ustawiłam czas i ugotowało się samo. W przypadku gotowania w garnku trzeba co jakiś czas przemieszać, aby składniki nie przywarły do dna, a pod koniec gotowania pilnować, aby kasza nie przywarła do dna.


16 komentarzy:

  1. Spróbuję, bo bardzo lubię gryczaną kaszę . Na zdjęciu wygląda pięknie :-)))Rewelacyjne są pierogi z kaszą i serem białym lub mięsem oraz zapiekanka :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja... ale ja lubię wszystkie kasze :-) Pierogi z gryczaną i serem znam, ale z z kasza i mięsem nie próbowałam. Niedawno robiłam zapiekankę z kaszy z kurkami - poezja :-)

      Usuń
  2. Pycha ! Przeglądam Twojego bloga i każdym daniem niesamowicie kusisz !!
    Zapraszam do mnie - mam nadzieję, że też coś Cię zainspiruje.
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Margarytko uwielbiam Twoj blog:) jest rewelacyjny, tyle swietnych przepisow I zdjec:) wspaniala kobietka z Ciebie, ze sie dzielisz wszystkimi przepisami..Od dawna szukalam przepisu z kasza gryczana, slyszalam,ze jest bardzo zdrowa, ale jeszcze nie mialam okazji sama cos przygotowac..pamietam,ze mama tacie mojemu kiedys kasze gotowala bo bardzo lubil..Pozdrawiam Cie goraco..Mili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Ja po prostu dzielę się tym, co gotuję w swojej kuchni, tym co jadami i co lubimy :-) Kasze wszelakie są bardzo zdrowe i warto je jeść na różne sposoby. Nie jest trudna do przygotowania, a z dodatkiem warzyw smakuje bardzo dobrze.

      Usuń
  4. o kasza nie moja bajka ale pomysł super myślę że ryż byłby na miejscu ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że z ryżem też może być :-) My kasze wszelakie lubimy. Dziś na obiad była biała gryczana z gulaszem wołowym z marchewką i papryką, a do tego buraczki na gorąco.

      Usuń
  5. Margarytko, a czy można zrobić ten przepis z pęczakiem i innym mięsem np. indykiem? I czy w przypadku indyka zastosować takie same przyprawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kuchni można wszystko :-) Tak więc spokojnie gryczaną można zastąpić pęczakiem, a kurczaka indykiem. A doprawić wg własnego gustu i uznania :-)

      Usuń
  6. Takego pomyslu dlugo szukalam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjny szybki i zdrowy obiad, ja zrobiłam w szybkowarze wiec ekspres podwójny ;) nawet mój alergiczny dwulatek się zajadał, Ty to masz fajne pomysły;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem proste rozwiązania są bardzo smaczne :-) Cieszę się, że smakowało. A w szybkowarze, to rzeczywiście ekspresowo.

      Usuń
  8. Wyszlo smakowicie.dziekuje.Ewa

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...