sobota, 27 czerwca 2015

Lody jagodowe na serku

Przygotowując konkurs z marką Almette zastanawiałam się nad przepisami, do których te słodkie serki można wykorzystać. I choć początkowo miałam w głowie totalną pustkę, to gdy zaczęłam dumać przepisy rodziły się jeden po drugim. I słodkie i wytrawne dania jawiły się w mojej wyobraźni i przyznam, że sama byłam zaskoczona ich mnogością.
Podzielę się z Wami dwoma przepisami, które wykombinowałam. Dziś pierwszy z nich, czyli lody jagodowe, do których potrzeba tylko czterech składników. Wyszły kremowe, delikatne i bardzo smaczne. 


Składniki na około 700 ml lodów:

300 g schłodzonego serka Almette Jagoda z Maliną (2 opakowania po 150 g)
300 ml mocno schłodzonej śmietanki kremówki 30 %
2 szklanki jagód
2 łyżki cukru pudru (jeśli lody maja być bardziej słodkie można dać 3 – 4 łyżki cukru)


1,5 szklanki jagód zmiksować, dodać do nich serek i wszystko razem ponownie zmiksować. Śmietankę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodać 2 łyżki cukru pudru. Do serka i jagód dodać ubitą śmietankę i wszystko dokładnie wymieszać (ja to zrobiłam trzepaczką blendera). Masa wychodzi dosyć gęsta i nie wymaga chłodzenia przez kręceniem lodów.
Jeśli posiadamy maszynkę do lodów albo sorbetierę to przelać masę i kręcić lody zgodnie z instrukcją własnego sprzętu – u mnie trwało to około 20 minut, masa bardzo szybko gęstniała. Pod koniec kręcenia wsypać resztę jagód, aby owoce zatopiły się w masie. Lody są dobre od razu, ale oczywiście można je wstawić do zamrażarki i wyciągnąć wtedy, gdy przyjdzie ochota.
Gdy maszynki brak wystarczy umieścić lody w pojemniku, w którym będzie można je zmiksować podczas zamrażania. Lody zmiksować dwukrotnie (po pierwszej i po drugiej godzinie chłodzenia).



13 komentarzy:

  1. witaj Margarytko, a zamiast jagod borowki moga byc? albo maliny? truskawki? niestety jagod u mnie nie dostane.....
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że mogą :-) Kolor będzie inny, smak też, ale tu można z owocami kombinować.

      Usuń
  2. Osobiście za lodami nie przepadam, za to mój mąż - bardzo. I chyba będę musiała mu je zrobić wedle Twojego przepisu :)
    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JaGo, a dla mnie to chyba najlepsze słodycze. Jeśli mogę wybierać między ciastem a lodami, to zawsze będą to lody :-)

      Usuń
  3. Pomysłowa jesteś.W życiu bym nie wpadła na to,że lody można zrobić na serku.Muszę spróbować.
    A tak na marginesie to robisz piękne i bardzo apetyczne zdjęcia.Aż chce się wyciągnąć ręce po Twoje potrawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kuchni można prawie wszystko, bo w końcu kto nam zabroni :-) Spróbuj, bo te lody wyszły naprawdę bardzo dobre.
      Dziękuję, ciągle się uczę :-)

      Usuń
  4. Wyglądają obłędnie!! Chyba spróbuję w najbliższych dniach, jak dorwę borówki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I smakują też pysznie... tylko jagody u nas jeszcze drogie (a zbierać nie lubię, więc kupuję).

      Usuń
    2. Dlatego zrobię na razie z połowy porcji a jak ceny troszkę zejdą w dół albo będą już borówki w ogródku u mamy to zaszaleje wtedy na całego :D

      Usuń
    3. Proszę powiedz mi jeszcze gdzie dorwałaś te rożki waflowe?

      Usuń
    4. Dzisiaj już cena u nas nieco przyjaźniejsza - 14 zł /litr.
      A wafelki kupiłam w Kauflandzie.

      Usuń
  5. Tężeje myślałam o lodach :) a mam tyle pomysłów ze nie mogę się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie sama się zdziwiłam ile można zrobić, pomysły same wpadają do głowy :-)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...