czwartek, 24 września 2015

Koktajl buraczkowo – bananowy z łuską gryczaną i miodem

Kolejny pomysł na sycące, zdrowe, pożywne drugie śniadanie. Robi się w trzy minuty, gdy ma się pod ręką składniki. Do buraczka i banana dodałam trochę łuski gryczanej, o której obszerniej pisałam przy okazji przepisu na kaszę jaglaną z malinami i jeżynami. Odkąd zagościła w mojej kuchni staram się nią wzbogacać codzienne koktajle. Nie rujnuje smaku, a jest cennym źródłem błonnika.
Kiedyś bałam się buraczanych koktajli, zupełnie nie wiem dlaczego. Świetnie smakują i są prawdziwą bombą witaminową. Koktajl wychodzi dosyć gęsty, w razie potrzeby można go rozcieńczyć dolewając więcej wody mineralnej.



Składniki na 2 porcje:

1 średniej wielkości gotowany albo pieczony burak (używam tych podłużnych buraczków)
1 duży banan
1 łyżeczka miodu
2 płaskie łyżeczki mielonej łuski gryczanej Sante
150 ml zimnej wody mineralnej 


Buraczka pokroić w kostkę, banana na kawałki, wrzucić do blendera, dodać miód, mieloną łuskę gryczaną i wodę. Zmiksować i od razu pić. 



16 komentarzy:

  1. kurde, gdy na sobotę będą buraki to na bank wykorzystam ten pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo koktajl jest pyszny. Zadziwiająco pyszny. Robiłam też z brzoskwinią i ananasem. Wszystkie wersje smakowały doskonale.

      Usuń
  2. Myślałam, że to z surowego buraka. Muszę mamie teraz takie robić. Ale pomysł fajny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z surowego robię tylko sok, koktajlu nie próbowałam. Ale z pieczonego albo gotowanego (u mnie z parowanego) wychodzi bardzo fajny koktajl. Polecam :-)

      Usuń
  3. Przepis na pewno wypróbuję :) polecam również burak zmiksowany z kiwi w proporcji mniej więcej 1:1 Pychota, bomba witamin i zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, z kiwi nie próbowałam. Dzięki za kolejną inspirację :-) Koniecznie do zrobienia, gdy tylko wrócę do domu.

      Usuń
  4. Fajny pomysł zrobię na pewno :) chciałabym taki mały blender do pół litra ten co mam za duży jak na jeden koktail a lubie bardzo i często robię, a i piję tylko ja..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja mam stary blender, ale rzeczywiście jest bardzo wygodny, bo ma 4 kubki i 2 pojemniki do miksowania, dwa rodzaje noży. Każdy może sobie wrzucić do kubka to, co lubi i zmiksować.
      A ten koktajl polecam :-)

      Usuń
  5. Powiem szczerze, że taki koktajl wydaje mi się dziwny. No bo burak... na słodko?
    Ale skoro twierdzisz, że pyszny, to spróbuję, kto wie, może to będzie mój nowy ulubiony koktajl?
    W końcu trzeba być otwartym na nowe smaki, czy tak?
    A ja chcę doświadczyć jak najwięcej, jeśli chodzi o kuchnię i lubię się inspirować niecodziennymi potrawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś wydawało mi się, że się nie da... a jednak. Burak sam w sobie też jest dosyć słodkim warzywem, z bananem smakuje naprawdę świetnie. Zresztą soki i koktajle owocowo - warzywne to częste połączenia. Ja np. uwielbiam połączenia jabłka, marchwi i dyni - też polecam :-)
      Zdaję sobie sprawę, że nie wszystko musi wszystkim smakować, ale próbować warto.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Wygląda na smaczny, więc chętnie wypróbuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koktajl uważam za strzał w dzisiątkę! do tej pory w walce z anemią robiłam do znudzenia zakwas buraczany. Teraz mam dzięki Tobie Asiu, nowy pomysł na buraka:)
    Zamiast banana dodałam jabłka, bo mi sie bananki skończyły. Równie dobry. Łuska gryczana daje fajny posmak, ale można też ją pominąć, zdecydowanie nie wszystkim zasmakuje:) Do kupienia w sieciach sklepów Intermarche.
    Pozrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że taki pomysł na buraka Ci się spodobał. Dodatki zawsze można zmieniać, inaczej byłoby nudno :-)
      A wiesz, że mnie ta łuska wcale nie przeszkadza? Dodaję ją do musli z jogurtem, do koktajli i zupełnie jej nie wyczuwam, ale może już się przyzwyczaiłam.

      Usuń
  8. Właśnie pije i jest super, tylko dla mnie troche za słodki. Napewno zrobie jeszcze z innymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak warto dopasować do siebie. Słodycz zależy od słodkości buraka, dojrzałości banana i rodzaju miodu. Zrobiłam też z sokiem jabłkowym i wyszedł pyszny.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...