niedziela, 11 października 2015

Potrawka z indyka z marchewką i groszkiem

Podobno w prostocie siła. No i tego się trzymam w mojej kuchni. I choć uwielbiam dania kuchni indyjskiej ze sporą ilością różnych przypraw, to czasem sól, pieprz, słodka i ostra papryka w zupełności wystarczają, aby przygotować naprawdę smaczne danie.
Tak jest z tą potrawką, mięso jest delikatne i nie potrzebuje wielu przypraw.
Nie jest to zbyt fotogeniczne ani pięknie prezentujące się danie, ale jest bardzo smaczne i mimo mało atrakcyjnego wyglądu bardzo polecam. 


Składniki na 4 porcje:

700 g mięsa z indyka – u mnie filet, ale może być udziec bez kości
1 duża cebula (200 g)
2 – 3 marchewki (200 g)
1 mała puszka groszku (212 ml) albo ½ szklanki groszku mrożonego
1 łyżka masła klarowanego albo 2 łyżki oleju
1 czubata łyżeczka mazeiny albo skrobi (mąki) ziemniaczanej
300 – 400 ml bulionu warzywnego/drobiowego albo wody
sól, pieprz
słodka czerwona papryka
ostra czerwona papryka
100 ml słodkiej śmietanki 18 % albo gęstego jogurtu naturalnego 



Mięso pokroić w dużą kostkę, wsypać 1 płaską łyżeczkę soli, ½ łyżeczki czarnego mielonego pieprzu, 1 łyżeczkę słodkiej czerwonej papryki, ¼ łyżeczki ostrej papryki. Wymieszać i odstawić do lodówki na 2 – 3 godziny (może stać w lodówce nawet całą noc). Cebulę i marchew obrać, cebule pokroić w ćwierć talarki, a marchewkę w półplasterki.
W rondlu albo głębokiej patelni rozgrzać łyżkę masła klarowanego (albo 2 łyżki oleju), wrzucić przyprawione mięso i na mocnym ogniu podsmażyć do lekkiego zrumienienia. Dodać pokrojoną cebulę i marchew, smażyć 3 minuty, aż cebula się zrumieni. Wlać bulion, przestawić na mały palnik, przykryć i na minimalnym ogniu dusić około 30 minut, dodać groszek konserwowy (jeśli użyjemy groszku mrożonego, to trzeba go dodać mniej więcej po 20 minutach duszenia mięsa).
Mazeinę (albo skrobię ziemniaczaną) rozrobić w niewielkiej ilości zimnej wody, wlać do sosu i chwilę pogotować, dodać jogurt albo śmietanę (można ją zahartować odrobiną gorącego sosu), doprowadzić do wrzenia. Skosztować i ewentualnie doprawić do własnego smaku. Jeśli mięso zostało podlane doprawionym bulionem (ja użyłam domowego warzywnego), to w zasadzie sos nie wymaga już żadnych przypraw, natomiast w przypadku wody trzeba dodać nieco soli i pieprzu.
Dla wzbogacenia smaku można dodać ½ łyżeczki miodu.
Można podać z ziemniakami, kaszą, ryżem i dowolną surówką - u nas surówka z kiszonej kapusty i ziemniaki z koperkiem.




31 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda.Pozdrawiam Doti😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz? Mnie się wydaje, że wygląda to tak średnio, ale smakuje naprawdę dobrze :-)

      Usuń
    2. Dla mnie wygląda smakowicie. Bardzo ładnie się prezentuje i w kociołku i na talerzu jako cały zestaw. No nic będzie trzeba kupić indora i zrobić taką potrawkę :). Pozdrawiam Doti

      Usuń
    3. No to ja się widocznie nie znam :-) Ale najważniejsze jest tak to, aby smakowała, więc jak najbardziej polecam.

      Usuń
  2. Podoba mi się w tym kociołku/zdjęcie przed talerzem/ bo talerz zabiera urok potrawy,tak mi przyszło oglądając zdjęcia /ale to moje odczucie tylko/potrawa apetyczna widać że sosik współgra z warzywami i mięsem.Muszę przestawić się z filetów z kurczaka na z indyka,bo to ponoć wartościowe mięso tylko dłużej się gotuje.Ale czas się przestawić i wypróbować Twój przepis Margarytko :)
    Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiele dłużej się indyk gotuje, a z pewnością mięso lepsze. Ja w zasadzie na zmianę kurczak i indyk, czasem wołowina, czasem wieprzowina - w zależności od tego co mam, na co mamy ochotę.
      A ta potrawka to na czym bym jej nie położyła, to mało fotogeniczna :-) Ale co tam, w końcu jest do jedzenia, a nie do patrzenia ;-)

      Usuń
  3. Jaka to jest słodka śmietanka 18%? Widziałam tylko kwaśną 18 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła, słodka śmietanka (nie zakwaszana). Chyba można ją kupić w każdym sklepie. U nas z lokalnej mleczarni.

      Usuń
  4. o i taki zestaw obiadowy chętnie zaserwuję nawet jutro...a już się głowiłam co by tu zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaserwuj, szybko się robi i dobrze smakuje :-)

      Usuń
    2. właśnie to jest ważne, że szybko (tak lubię), a że smacznie to wiem, bo Twoje dania zawsze są wyśmienite

      Usuń
    3. Wiem, wiem, że lubisz szybkie dania... ale w takim zabieganiu, to nic dziwnego :-)

      Usuń
  5. Idealna potrawa dla mnie, filet z indyka + marchewka. Dziękuję za przepis, jutro wypróbuję. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. Daj znać, czy smakowało.

      Usuń
  6. Pyszności a najwarzniejsze ze danue takie ze i moja roczna coreczka tez z chacia podjadala z "mojego" talerza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało również maluszkowi :-)

      Usuń
  7. Pominąć groszek lub zamienić na kukurydze i wcinam !!Bardzo lubie mięsa z warzywami ...a co do śmietany to Asiu kilka lat temu w poprzednim miejscu zamieszkania nie było czegos takiego jak słodka i kwaśna śmietana ...była 12 i18 i tyle i tak w niektórych miastach może jest do dziś..Słodka to tylko 30% Brygida

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można zamienić sobie warzywa. Ja groszek uwielbiam, ale rozumiem, że dla kogoś jest be :-)
      Wiesz co, nie wiem jak z tą śmietaną w innych miejscach, ale u nas jest słodka śmietanka 12, 18, 30 i 36 % i zakwaszana śmietana 12, 16, 18 % - przynajmniej tym dysponuje mój osiedlowy sklep :-)

      Usuń
    2. Asiu i dokładnie u mnie takie same sa smietany -staram sie używać jogurtów zamiast nich ale np. do zupy ogórkowej no nie da sie ale wtedy 12% a moja ulubiona zott lub Jana-

      Usuń
    3. Ja w ogóle nie jestem fanką śmietany, ale są takie dania, w których śmietana jest takim wykończeniem. O widzisz, a ja nie muszę mieć do ogórkowej śmietany :-) Ja kupuję tę z lokalnej mleczarni (czarnkowską).

      Usuń
  8. U mnie dzisiaj była ta potrawka na obiad coś pysznego na pewno będzie powtórka 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że przepis się przydał, a potrawka smakowała.

      Usuń
  9. Czy koniecznie trzeba odstawiać do lodówki na te 2-3 godzinki? Bo przepis bardzo mi się spodobał i chcę zrobić już, ale to czekanie mi nie po drodze :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba, ale wg mnie mięso zamarynowane smakuje lepiej :-)

      Usuń
    2. Ok :) Dam znać, czy wyszło dobre :)

      Usuń
  10. Wyszło super, mimo, że mięso się nie marynowało :) Zjedliśmy z mężem ze smakiem :) Zamiast groszku dodałam kukurydzę :) i już nie doprawiałam śmietaną, ale i tak wyszło mega dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że smakowało :-)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...