niedziela, 14 lutego 2016

Surówka koperkowa z kapusty pekińskiej

Zimą często sięgam po kapustę pekińską, bo jest znacznie smaczniejsza niż twarde główki zwykłej białej kapusty. Robię z niej różne surówki, zmieniam dodatki i zawsze wychodzi pysznie.
Tym razem bardzo prosta surówka - kapusta, koperek, cebula i przyprawy.  I choć moją ulubioną surówką z pekinki jest ta z kukurydzą, to tej niczego nie brakuje.
Tak przygotowana idealnie się skomponowała z domową pitą i pulled pork czyli wyczesaną wieprzowiną.


Składniki na 4 porcje:

½ dużej albo 1 mała główka kapusty pekińskiej
2 – 3 łyżki posiekanego koperku
1 mała cebula
¼ płaskiej łyżeczki soli (można dać więcej, ja solę mało)
¼ łyżeczki świeżo mielonego pieprzu
1 płaska łyżeczka cukru
1 łyżeczka soku z cytryny
½ łyżki gęstego majonezu
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego (dałam grecki)

Kapustę poszatkować, dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i posiekany koperek, wsypać sól i dokładnie wymieszać. Jogurt połączyć z majonezem, wlać sok z cytryny, dodać cukier i wymieszać. Do kapusty wsypać pieprz, dodać sos jogurtowo – majonezowy i całość wymieszać do połączenia składników (ja mieszam ręką, tak najwygodniej).



24 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, na pewno spróbuję! Pozdrawiam, Aldona

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak zwykle musze cos czyms zastapic :D i tu moje pytanie, czym zastapic pekinke? U mnie najblizsza pekince jest salata lodowa :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jakaś inną kapustą (np. włoską albo stożkową, a jak już będzie sezon to młodą). Sałata chyba nie bardzo się sprawdzi.

      Usuń
    2. Stozkowa da sie zalatwic, przez okragly rok uzywam jej do robienia "mlodej" kapusty z koperkiem :D
      Dziekuje za porade i pozdrawiam :)))

      Usuń
    3. No i już jest rozwiązanie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. I teraz poproszę o przepis na to co obok surowki ... cos mi mowi ze ten chlebek i miesko idealnie wspolgraja z kapustka. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Margarytka czytasz w
    moich myslach!Szukałam własnie inspiracji dla pekinki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze zachęcam do wypróbowania tej z kukurydzą - dla mnie nr jeden.

      Usuń
  5. Och, czy to bedzie pulled pork? Z przyjemnoscia wykorzystam przepis. Ten na pekinke tez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będzie pulled pork... jutro przepis na pitę, a w środę na mięso :-)

      Usuń
  6. Margarytko,nie toleruję cebuli może doradzisz co zamiast niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu ją pomiń. Chyba, że możesz użyć pora, to spokojnie możesz kawałek dodać.

      Usuń
  7. Uwielbiam sos jog-maj do surówek. U mnie wersja również z marchewką i/lub jabłuszkiem, zależy od stanu lodówki :) Pyszna i szybka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I u mnie różne wariacje na temat... taką z marchewką i jabłkiem też czasem popełniam :-)

      Usuń
  8. Witam, przepis swietny. Zrobiłam surówkę, jest pyszna. Zastąpiłam cebulę porą. Idealnie pasuje do naszego obiadku. Pozdrawiam, Alicja ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, pyszna i szybka surówka. Też czasami dodaję por lub jabłuszko. Pozdrawiam Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie różne wersje, ale czasem mam ochotę na taką najprostszą :-)

      Usuń
  10. Margarytko,mam problem z kapustą. pekińską Może Ty wiesz czy można jeść kapustę która ma gdzie niegdzie ciemne plamki(rzadko uda mi się znaleźć kapustę bez tych plamek)? Szukałam informacji w internecie ale nic konkretnego nie znalazłam oprócz nazwy choroby. Jest to pieprzowa plamistość. Niby logika wskazuje, że chorego warzywa czy owocu jeść się nie powinno, ale może to nie jest szkodliwe dla zdrowia człowieka. Chcę nakarmić rodzinę kapustą i nie wiem czy im nie szkodzę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę powiedziawszy, gdy widzę, że kapusta ma te czarne kropki, to jej nie biorę. Kupuję tylko czystą.
      Nie mam pojęcia na ile to szkodzi, ale właśnie kierując się logiką nie sięgam po taką kapustę z plamkami.

      Usuń
  11. Witam suroweczka przepyszna i szybka do zrobienia polecam 😊😊

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...