niedziela, 14 lutego 2016

Surówka koperkowa z kapusty pekińskiej

Zimą często sięgam po kapustę pekińską, bo jest znacznie smaczniejsza niż twarde główki zwykłej białej kapusty. Robię z niej różne surówki, zmieniam dodatki i zawsze wychodzi pysznie.
Tym razem bardzo prosta surówka - kapusta, koperek, cebula i przyprawy.  I choć moją ulubioną surówką z pekinki jest ta z kukurydzą, to tej niczego nie brakuje.
Tak przygotowana idealnie się skomponowała z domową pitą i pulled pork czyli wyczesaną wieprzowiną.


Składniki na 4 porcje:

½ dużej albo 1 mała główka kapusty pekińskiej
2 – 3 łyżki posiekanego koperku
1 mała cebula
¼ płaskiej łyżeczki soli (można dać więcej, ja solę mało)
¼ łyżeczki świeżo mielonego pieprzu
1 płaska łyżeczka cukru
1 łyżeczka soku z cytryny
½ łyżki gęstego majonezu
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego (dałam grecki)

Kapustę poszatkować, dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i posiekany koperek, wsypać sól i dokładnie wymieszać. Jogurt połączyć z majonezem, wlać sok z cytryny, dodać cukier i wymieszać. Do kapusty wsypać pieprz, dodać sos jogurtowo – majonezowy i całość wymieszać do połączenia składników (ja mieszam ręką, tak najwygodniej).



20 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, na pewno spróbuję! Pozdrawiam, Aldona

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak zwykle musze cos czyms zastapic :D i tu moje pytanie, czym zastapic pekinke? U mnie najblizsza pekince jest salata lodowa :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jakaś inną kapustą (np. włoską albo stożkową, a jak już będzie sezon to młodą). Sałata chyba nie bardzo się sprawdzi.

      Usuń
    2. Stozkowa da sie zalatwic, przez okragly rok uzywam jej do robienia "mlodej" kapusty z koperkiem :D
      Dziekuje za porade i pozdrawiam :)))

      Usuń
    3. No i już jest rozwiązanie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. I teraz poproszę o przepis na to co obok surowki ... cos mi mowi ze ten chlebek i miesko idealnie wspolgraja z kapustka. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy będą w nadchodzącym tygodniu :-)

      Usuń
  4. Margarytka czytasz w
    moich myslach!Szukałam własnie inspiracji dla pekinki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze zachęcam do wypróbowania tej z kukurydzą - dla mnie nr jeden.

      Usuń
  5. Och, czy to bedzie pulled pork? Z przyjemnoscia wykorzystam przepis. Ten na pekinke tez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będzie pulled pork... jutro przepis na pitę, a w środę na mięso :-)

      Usuń
  6. Margarytko,nie toleruję cebuli może doradzisz co zamiast niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu ją pomiń. Chyba, że możesz użyć pora, to spokojnie możesz kawałek dodać.

      Usuń
  7. Uwielbiam sos jog-maj do surówek. U mnie wersja również z marchewką i/lub jabłuszkiem, zależy od stanu lodówki :) Pyszna i szybka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I u mnie różne wariacje na temat... taką z marchewką i jabłkiem też czasem popełniam :-)

      Usuń
  8. Witam, przepis swietny. Zrobiłam surówkę, jest pyszna. Zastąpiłam cebulę porą. Idealnie pasuje do naszego obiadku. Pozdrawiam, Alicja ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, pyszna i szybka surówka. Też czasami dodaję por lub jabłuszko. Pozdrawiam Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie różne wersje, ale czasem mam ochotę na taką najprostszą :-)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...