wtorek, 22 lipca 2014

Tort jagodowy

Bardzo prosty do przygotowania tort pojawił się ostatnio na urodzinach Młodego. Prawdę powiedziawszy moja rodzinka jest dosyć monotematyczna jeśli chodzi o torty i trudno mi z nimi poszaleć. Wszystko, co z masą cukrową odpada, kremy maślane też nie przejdą, więc kombinuję jak koń pod górę, żeby nie było ciągle tak samo. Tym razem wykorzystałam jagody, których obecnie pod dostatkiem. Torcik wyszedł lekki i bardzo smakował. Można upiec jasny biszkopt, ale wg mnie z kakaowym masa jagodowa komponuje się bardzo dobrze. 
Na blogu jest też tort czekoladowo - jagodowy, bardziej kremowy, który też polecam. 



Składniki na tort o średnicy 26 cm:

Biszkopt:
6 dużych jajek (używam jajek o wadze ok 70 -75 g)
1 szklanka* drobnego cukru do wypieków (nie pudru)
½ szklanki mąki ziemniaczanej
½ szklanki mąki pszennej tortowej
½ szklanki dobrego ciemnego kakao
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki octu (daję zwykły spirytusowy 10%)

Masa jagodowa:
500 g serka mascarpone
500 ml śmietanki kremówki (ja używam 30% z lokalnej mleczarni)
2 szklanki jagód
3 pełne łyżki cukru pudru (można dać więcej jeśli ktoś lubi słodsze masy)
1 pełna łyżeczka żelatyny
1 galaretka** jagodowa na 375 ml wody (użyłam z Winiar z serii limitowanej) +1/3 szklanki gorącej wody

Poncz:
100 ml gorącej wody
2 łyżeczki cukru
1 łyżka soku z cytryny

Dodatkowo:
4 łyżki dżemu (u mnie agrestowy, ale może być każdy inny, wg uznania)
200 ml śmietanki kremówki 30% - 36%
1 czubata łyżka cukru pudru
1 szklanka jagód
1 pełna łyżeczka żelatyny + 2 łyżki wody

*używam szklanki o pojemności 250 ml
** wykorzystałam galaretkę jagodową, która jest przeznaczona na 375 ml wody, jeśli użyjecie galaretki klasycznej na 500 ml wody, to wtedy już nie trzeba dodawać żelatyny, a galaretkę rozpuścić w tej samej ilości wody. 



Dno tortownicy o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia albo wysmarować masłem i oprószyć mąką. Oba rodzaje mąki i kakao przesiać przez sito i wymieszać.
Białka oddzielić od żółtek (białka do dużej miski, żółtka do mniejszej). Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę (mnie wyręczył w ubijaniu robot) dodając partiami cukier (nie wszystko na raz). Gdy piana będzie dobrze ubita, to do miseczki z żółtkami wsypać proszek do pieczenia i wlać 2 łyżeczki octu. Szybko wymieszać – żółtka robią się prawie białe i będą „pączkować” (zwiększy się ich objętość, więc miseczka nie może być za mała). Od razu przełożyć żółtka do białek i ubijać mikserem około 2 minuty – aż masa będzie jednolita i gęsta. Wsypać mąkę (partiami – na 2 – 3 razy) i delikatnie połączyć z masą jajeczną mieszając delikatnie od spodu, już nie miksować (ja używam silikonowej szpatułki)
Ciasto przelać do tortownicy, wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec około 40 minut w 160 -175 stopniach (u mnie termoobieg z dolną grzałką i 160 stopni ) do tzw suchego patyczka. Wyciągnąć, zostawić na 5 minut, zdjąć obręcz tortownicy. Odwrócić spodem do góry i wyłożyć na deskę, po 5 minutach przełożyć kratkę i zostawić do całkowitego wystygnięcia.
Gdy biszkopt będzie zimny (najlepiej upiec go dzień wcześniej) przeciąć go na 3 równe krążki (ja to robię za pomocą nitki – nacinam lekko brzegi, wkładam nitkę, krzyżuję ją i przeciągam przez biszkopt, dzięki czemu otrzymuję równe krążki – więcej informacji TU).
Przygotować poncz: w gorącej wodzie rozpuścić cukier. Gdy woda ostygnie wlać sok z cytryny.


Przygotować masę. Jagody, śmietana i serek powinny być mocno schłodzone (jagody i śmietanę włożyłam na 30 minut do zamrażarki – wcześniej były w lodówce, serek z lodówki). Galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki gorącej wody, bardzo dokładnie wymieszać, aby nie było grudek. Jagody zmiksować na gładką masę (można przetrzeć przez sito, ale ja tego nie robię). Do jagód wlać rozpuszczoną, przestudzoną galaretkę i wymieszać. Serek mascarpone włożyć do miski, wlać śmietankę i całość razem ubić na puszysty krem. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Gdy masa będzie ubita dodawać partiami masę jagodową cały czas ubijając. Masa nie powinna być zbyt rzadka, jeśli składniki były dobrze schłodzone. Gotową masę podzielić na 3 części – dwie mniejsze i jedną większą, tak, aby wystarczyła na górę i boki tortu.
Na talerzu umieścić dolny krążek biszkoptu, nasączyć go delikatnie przygotowanym ponczem (nie za dużo, bo będzie mokry). Na biszkopt wyłożyć dżem i równo rozsmarować. Na dżem wyłożyć część masy jagodowej, przykryć drugim krążkiem biszkoptu, który również nasączyć i wyłożyć drugą porcję masy. Przykryć 3 krążkiem biszkoptu, który nasączyć ponczem. Górę i boki tortu posmarować resztą masy. Na tym etapie masa jest jeszcze lekko luźna, ale powinna dać się ładnie rozsmarowywać. Wstawić całość do lodówki na co najmniej 5 godzin (u mnie to była cała noc).
Przygotować dekorację tortu. Żelatynę rozpuścić bardzo dokładnie w 2 łyżkach gorącej wody (albo zalać zimną wodą, zostawić do napęcznienia i podgrzać – metoda dowolna). Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder i bardzo ostrożnie wlać przestudzoną (ale nie zupełnie zimną) żelatynę uważając, aby nie zrobiły się kluski. Śmietanę przełożyć do rękawa cukierniczego albo szprycy i ozdobić górę tortu wg własnego uznania. Środek wypełnić świeżymi jagodami i wstawić tort do lodówki.

Tort można przygotować z mrożonych jagód, jednak na górę dobrze jest wykorzystać świeże owoce, które nie puszczą soku. 





112 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie i zapewne tak też smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grzech nie zrobić takiego cacka, bo wygląda olśniewająco. Uwielbiam masy z mascarpone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No grzech, grzech... tym bardziej, że jagody ciągle są :-)

      Usuń
  3. Zajebisty! Wspaniały! Po prostu brak mi słów... A moje czekają od czerwca żeby je wrzucić na bloga, robiłam też z serkiem mascarpone. Jest bardzo lekki a masa z niego jest pyszna w sam raz na lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzeba się zabrać za pisanie :-) Ja mam takie zaległości, że nawet boję się pomyśleć :-)

      Usuń
  4. Jak zwykle pięknie wygląda i powoduje, że ślinka cieknie. Tak to już u Ciebie jest , Margarytko. Barbara G.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem tego tortu. Kolor jest niesamowity, bo od razu przyciąga uwagę. Zjadłabym kawałek, bo mnie kusi, kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że kolorek fajny? Też mi się podoba. A ciacha niestety już nie ma... wspomnienie jednak zostało. No i zdjęcia.

      Usuń
  6. Piękny i bardzo na czasie. Też wychodzę z założenia, że z owoców w sezonie owocowym należy korzystać do woli, bo świeże smakują najlepiej. A takie połączenie musi smakować cudnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się korzystać z tego, co tu i teraz. Cytrusy będę jadła zimą, a teraz korzystam z naszych polskich, cudownych darów ziemi.

      Usuń
  7. Piękny i na pewno przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale bym zjadłam teraz kawałek.... pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałam gołębia, ale pewnie wszystko po drodze wydziobał :-)

      Usuń
  9. O nie, wychodzę! Jestem zbyt głodna na takie rzeczy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy Tasiemiec się odzywa?

      Usuń
    2. Tak, to godzina, kiedy się najbardziej uaktywnia w tym względzie :))

      Usuń
    3. To trzeba go nakarmić, a dopiero potem zaglądać do mnie :-)

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem ! Tort jest piękny ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się, że się Wam podoba.

      Usuń
  11. Witam serdecznie! Odezwała się moja drobiazgowa natura niestety :) i jak zwykle pytanko :)... Z przepisu zrozumiałam, że do masy jagodowej dodałaś też żelatynę (jeśli galaretka na 375ml wody). Tylko ile? Albo Ci umknęło, albo ja coś pokręciłam :). Torcik piękny!! W sam raz dla mojej rodzinki czyli na 3 osoby :)!!! U nas same łasuchy! Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli użyjesz galaretki na 500 ml wody to nie trzeba dodawać żelatyny, jeśli na 375 ml wody, to 1 pełna łyżeczka żelatyny dodatkowo - trzeba rospuścić razem z galaretką :-)
      Hehehe, na 3 osoby powiadasz? U nas 9 się najadło :-)
      Dziękuję za uważne czytanie :-)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Mmmm, jadłabym! Uwielbiam jagody!

    OdpowiedzUsuń
  13. a czy można dodać jagody mrożone? Czy one maja za dużo wody? Bo chce zrobić tort z kremem śmietanowym ale jedna warstwę chce jagodowa a całość pokryć kremem czekoladowym czy będzie to pasowało do siebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można użyć jagód mrożonych, one nie mają aż tak dużo wody, a do masy dodaje się żelatynę, która wszystko ściągnie. Jagody i czekolada to fajne połączenie. Jeśli chcesz zrobić tylko jedną warstwę jagodową to zerknij do tortu czekoladowo - jagodowego, tam jest właśnie jedna warstwa masy jagodowej i odpowiednie proporcje.

      Usuń
    2. a czy ten krem jagodowy jest lekki czy taki mocno zwarty?

      Usuń
    3. Jest lekki, ale odrobinę ściągnięty, bo inaczej by popłynął. Masa jagodowa rozrzedza krem i trzeba go jakoś związać :-)

      Usuń
  14. rozumiem i dziękuję za odpowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A co jesli galaretka jest na 400 ml wody? Dodawac zelatyne czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mam galaretki jagodowej, czy mogę użyć innej? a jeśli nie to jakie powinny być proporcje żelatyny rozrobionej w wodzie? Proszę o szybką odp. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć innej, np. leśnej. Proporcje żelatyny musisz sobie przeliczyć zgodnie z tym, co proponuje producent na opakowaniu, bo żelatyna żelatynie niestety nierówna. Raz trzeba 3 - 4 łyżeczki na litr, a u innego producenta 5 - 6 łyżeczki na litr.

      Usuń
  17. Wygląda apetycznie, chyba podkradnę przepis na roczek synka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczny i w sumie dosyć prosty do zrobienia, więc polecam.

      Usuń
  18. Witam,
    mam male pytanie
    czy zelatyne i galaretke rozpuszczam w 1/3 szkl. wody?
    czy tez galaretke w 375 ml wody a zelatyne w 1/3 szkl i mieszam to razem?
    Please help!
    korzystjac z okazji pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak jest napisane w przepisie: "Galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki gorącej wody, bardzo dokładnie wymieszać, aby nie było grudek". Do 1/3 szklanki wody wsypać i galaretkę i żelatynę i dokładnie rozpuścić.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  19. A ja mam pytanie czy z samej śmietany bez mascarpone też wyjdzie? czy będzie za rzadki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie miał inną konsystencję, trzeba by pokombinować trochę z ilością żelatyny, żeby wszystko się trzymało. I obawiam się, że będzie ciężko go obsmarować po bokach.

      Usuń
  20. ZROBIŁAM!!! Tort wyszedł absolutnie cudowny :) przepyszny, leciutki i nie przesłodzony:) Dziękuję za świetny przepis, w imieniu swoim i wszystkich, którzy próbowali :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie rozumie jednej kwesti, czy galaretke ropuszczam w 1/3 wody czy w 375ml, prosze o szybka odp bo wlasnie robie ten tort na jutrzejsze urodziny mojej corki Jagodki, pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest napisane w przepisie: Galaretkę i żelatynę trzeba rozpuścić w 1/3 szklanki wody.

      Usuń
  22. Tort wyszedł rewelacyjny! Bardzo łatwy przepis, wszystko jasno wyjaśnione :) Delikatny, lekki, wszyscy się zajadali. Dziś robię go ponownie, ale zamiast jagód dodam wiśnie - takie życzenie. Wydaje mi się, że masa jest na tyle uniwersalna, że smak (owoce) możemy sami dobierać wedle zachcianek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że się udał i smakował. Pewnie, że można zrobić z dowolnymi owocami, z wiśniami z pewnością będzie wyśmienity :-)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Witam, chcę upiec ten torcik na urodzinki synka. Mam tortownicę o śr. 28 cm, myślę że to nie jest przeszkodą, najwyżej będzie ciut niższy :(. Korzystam z Twoich przepisów, ZAWSZE wychodzą udane, mam nadzieję ,ze i przy tym wypieku nie nawalę :) Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie jest to przeszkodą. Możesz zwiększyć trochę składniki masy i wtedy będzie wystarczająco wysoki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  24. A czy zamiast jagód można dać borówki? I czy tyle samo, bo nie znalazłam u siebie już nigdzie jagódek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, możesz, tyle samo. Tylko tort może być nieco jaśniejszy, bo borówki w środku są jasne. Ale z pewnością będzie równie smaczny.

      Usuń
  25. Czy zamiast świeżych jagód leśnych można dodać mrożona borowce amerykańska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można. Tylko zamrożone owoce nie bardzo nadają się do dekoracji na gorę, bo mogą puścić sok po rozmrożeniu i zrobić się sflaczałe. Chyba, że potraktujesz je zimną, lekko już tężejącą galaretką, to wtedy zachowają odpowiednią strukturę.

      Usuń
  26. Witam, gdybym chciala oddzielnie ubic smietane kremówke i polaczyc z mascarpone to kiedy dodac mase z jagod ? I jakiej firmy pani serka mascarpone używa ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku zdecydowanie zalecam ubijanie serka razem ze śmietaną - konsystencja tak ubitego kremu jest gęściejsza, a dodając masę z jagód nieco się ją rozrzedza.
      Jeśli jednak chciałabym ubijać osobno śmietanę i łączyć z serkiem, to masę jagodową na koniec, tak jak podane w przepisie.

      Usuń
    2. A serka używam różnego, choć przeważnie zaopatruje się w Lidlu podczas włoskiego tygodnia. Ostatnio miałam z Piątnicy i też był w porządku.

      Usuń
  27. Dziekuje :) wiec bede robic jak w przepisie :) Nawet jakbym kiedykolwiek miala robic tort z innego przepisu to biszkoptu bede sie trzymac z Pani przepisu z octem. Jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. Cieszę się, że znalazłaś przepis na "swój" biszkopt. Dobrze mieć swojego pewniaka.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  28. A czy do tego tortu nadadza sie jagody ze słoika takie w syropie domowej roboty ? Czy lepiej mrozone ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być takie z syropu, ale trzeba je odsączyć. Mrożone też jak najbardziej się sprawdzą. Tylko z dekoracją mały kłopot, bo do tego najlepsze świeże.

      Usuń
  29. Przepyszny, wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  30. witam, mam pytanie czy zamiast jagód mogą być porzeczki??
    i czy wystarczy taka sama ilość co jagód??
    pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być porzeczki, ale one mają więcej wody, więc potrzeba więcej żelatyny, żeby całość ładnie się ściągnęła. Ilość owoców podobna. No i trzeba dać więcej cukru, bo porzeczki kwaśniejsze.

      Usuń
  31. Krem jest rewelacyjny, tort robilam na roczek corki zdobiony masa cukrowa i kazdy byl zachwycony, nawet nikt nie sciagal masy z wierzchu bo smaki sie tak fajnie kontrastowaly ze slodycz masy nie byla dla nikogo za duza :) Polecam ten tot. A jak pani sadzi jakbymchciala wersje tego kremu cytrynowa to z sama galaretka zrobic czy dodac sok lub skorke z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że przepis się przydał.
      Można zrobić z cytryną, ale wtedy lepiej dodać skórkę, bo mocniej aromatyzuje. Tylko trzeba przeliczyć proporcje, gdy nie dodaje się owoców.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  32. Tort jagodowy zrobił furorę na urodzinach synka ! Wszyscy zachwalali ze smakuje jak lody jagodowe :) zaserwowalam również tort czekoladowy z P. Przepisu, jak dla mnie też rewelacyjny ! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że oba przepisy się sprawdziły i przydały.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  33. Witam niestety nie mam żadnej galaretki. Ile w takim razie dodać żelatyny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przeliczyć proporcje zgodnie z tym, co jest napisane na opakowaniu żelatyny. Żelatyna żelatynie nierówna, jednej się daje 3 - 4 łyżeczki na litr, innej 5 -6 łyżeczek na litr.

      Usuń
  34. Widzę, że się powtórzę po Iwonce92 ale właśnie delektujemy się jagodowym na urodzinach syna (22lata) zawsze miał tort lodowy przez upał, ale w tym roku się poświęciłam ponieważ odkąd zaglądam do Ciebie zawsze miałam smaczka na jagodowy, a czekoladowy torcik zrobiłam dla córki znajomych. Obydwa smakują wyśmienicie. Dziękuję za pomysł. Pozdrawiam Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się bardzo, że obydwa torty smakowały :-)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  35. witam za tydzień moja 2 letnia córeczka ma urodzinki i mam zamiar zrobić właśnie ten torcik jagodowy ( korzystam tylko z Twoich przepisów i jeszcze się nie zawiodłam). tylko mam problem bo Ona szaleje za bajką Dora poznaje świat kupiłam opłatek z nadrukiem z tej bajki ale nie wiem jak go umieścić na wierzchu tortu żeby się nie rozmył błagam pomóż :-(
    monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak umieścisz na kremie, to nic mu się nie stanie, powierzchnia musi być równa i gładka. Połóż, lekko dociśnij i już. Na początku może się lekko pomarszczyć, ale po czasie się wyrówna. Na blogu jest tort z opłatkiem, który robiłam na rocznice ślub rodziców (cytrynowy). Może zerknąć.

      Usuń
    2. tort wyszedł pyszny rodzinka się zajadała aż miło było patrzeć :-) zachwalali i chcieli dokładkę a to łakomczuchy...
      choć wisiało nade mną jakieś fatum ... jak nigdy nie wyszedł mi biszkopt i to 3 razy ale jak się okazało to wina piekarnika po prostu go szlak trafił i trzeba kupić nowy :-( no ale sytuację uratowała teściowa i upiekła mi biszkopta :-) później zważyła mi się śmietana też mi się to pierwszy raz zdarzyło nigdy nie miałam z tym problemu może było za gorąco i to dlatego :-) ale nie ważne tort Wyszedł WYŚMIENITY dziękuję bardzo :-) następna okazja na tort w grudniu i na pewno będzie to tort z Twojego bloga, bo tylko z niego korzystam. Dziękuję :-) pozdrawiam Monika

      Usuń
    3. No niezłe przygody miałaś z tym tortem... ale najważniejsze, że w efekcie się udał i okazał sukcesem :-)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  36. Czy można zrobić ciasto bez kakao? Jak wtedy z proporcjami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, wystarczy upiec biszkopt z przepisu bez dodatku kakao.

      Usuń
  37. Dzień Dobry
    A ja mam pytanie czy zamiast jagód mogę użyć malin?
    Proporcje zachować takie same?
    Dziękuję
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można użyć malin, ale proponuję dać łyżeczkę żelatyny więcej, maliny mają więcej soku niż jagody.

      Usuń
  38. Jakie proporcje na biszkopt 28cm?

    OdpowiedzUsuń
  39. A jagody mrożone powinny byc rozmrozone czy mogą być prosto z zamrażarki? Galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1\3szklanki czy oddzielnie każde w 1\3szklanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagody trzeba rozmrozić, a galaretkę i żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki wody (razem).

      Usuń
  40. Jagody do masy trzeba rozmrozic czy prosto z zamrażarki można użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do masy oczywiście trzeba jagody rozmrozić. Natomiast na górę się mrożone nie nadają.

      Usuń
  41. Swietny,prosty przepis.Dziękuję:) moj tort zamiast swiesych jagod na gorze ma czekoladę.Masa jest obłędna.Pyyyyycha jeszcze raz dziękuję. Jest Pani super.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. Cieszę się, ze tort smakował. Pomysł z czekoladą super.

      Usuń
  42. co znaczy uważać,żeby z żelatyny nie zrobiły się kluski?Jak uważać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to, co jest napisane. Trzeba wlewać powoli uważając, żeby nie zrobiły się kluski. To łączenie dwóch różnych struktur, więc po prostu trzeba zrobić to uważnie.

      Usuń
  43. Przepis którego właśnie szukałam - dziecko wymyśliło sobie tort jagodowy na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego umknął mi ten komentarz, ale mam nadzieję, że ubiegłoroczne urodziny dziecka się udały :-)

      Usuń
  44. Rzadko kiedy piszę komentarze ale tutaj jestem to po prostu winna. Wykorzystuję ten krem w różnych wariacjach od kilku lat, raz jagody, raz maliny, czekolada... No limits. Zawsze pycha. Od zawsze marzyłam o podobnym kremie, mocno owocowy i mocno śmietankowy zarazem, nawet coś kombinowałam sama ale brakowało mi proporcji, głównie z żelatyna. Teraz tylko wymyślam smak, otwieram tego bloga i kombinuje do czego bardziej podobne, do jagodowego czy czekoladowego, ogarniam proporcje i zawsze jest super. Tym razem 2 tortyna dwudniowe drugie urodziny córki, krem waniliowy i malinowy, blaty 1biszkopt jasny 1kakaowy, 1 migdałowy bez mąki .całość pycha po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Bardzo się cieszę, że ten krem spełnił Twoje oczekiwania.
      A taki tor z trzeba biszkoptami musiał być przepyszny :-)

      Usuń
  45. A czy można użyć jagód z puszki? Będą lepsze niż mrożone?

    OdpowiedzUsuń
  46. Ekstra przepis, wypróbowany i stale gości w naszym domu od czterech lat. Dzięki 😋

    OdpowiedzUsuń
  47. Wczoraj robiłam 🤗na swoje 40 urodziny 🙈wyszło super 🥰masa jagodowa obłędna 😋Palce lizać 😋Będę robić częściej 😋😋pychotka 😋(używałam mrożonych jagód)

    OdpowiedzUsuń
  48. Przeczytalam wszystkie komentarze i niestety nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie 😀 jeśli robimy z porzeczką i malinami należy dodać dodatkową łyżeczkę żelatyny, a jeśli chciałabym zrobić z wiśniami również należy zwiększyć jej ilość czy ze względu na wysoką zawartość pektyn nie zmieniać proporcji?
    Pozdrawiam ciepło 😊😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, owoce, które maja więcej soku warto lepiej zżelować, wiec dodatkowa łyżeczka żelatyny nie zaszkodzi.

      Usuń
  49. Witam.2 szklanki jagod,to ile to bedzie wagowo,bo mam 450 g.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam czy z masą się c os stanie jeśli użyłam jednego serka 250. Ostatecznie wyszła ładnie tylko obawiam sie ostatecznego efektu przed pokrojeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam czy jak dodałam jeden serek a w efekcie masa ładnie się smarowała i nie była rzadka to czy to wpłynie na końcowy efekt przy krojeniu? Zwiąże ta ilość galaretki i żelatyny masę z jednym serkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dałaś jeden serek, to masa tym bardziej się zwiąże, bo jest jej mniej, a środka żelującego tyle samo. Nie powinno być żadnego problemu. Po prostu masz mniej masy :-)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...