sobota, 5 lutego 2011

Pieczywo

Bajgle pełnoziarniste orkiszowe
Bułeczki orkiszowe
Bułki maślane 
Bułki mleczne
Bułki na niedzielne śniadanie
Bułki pełnoziarniste  
Bułki plecione
Bułki poznańskie z przedziałkiem na podmłodzie 
Bułki pszenne - grahamki orkiszowe
Bułki pszenne jogurtowe 
Bułki wrocławskie / bułki z przedziałkiem  
Cebularze pszenne
Cebularze orkiszowe graham
Chałka waniliowa z kruszonką
Chlebek naan
Chlebek z ziaren i bakali bez mąki i drożdży
Chleb graham z ziarnami na zakwasie żytnim  
Chleb gryczany
Chleb mieszany (na drożdżach)
Chleb mieszany ze słonecznikiem na zakwasie żytnim
Chleb najprostszy z najprostszych (na drożdżach)
Chleb orkiszowo - żytni z ziarnami (na drożdżach) 
Chleb orkiszowy na drożdżach
Chleb orkiszowy z ziarnami i ostropestem (na drożdżach)
Chleb pszenno - żytni na miodzie (na drożdżach)
Chleb pszenno - żytni z siemieniem lnianym  ( na drożdżach)
Chleb pszenny na żytnim zakwasie z prażonymi ziarnami słonecznika
Chleb pszenny powszedni (codzienny)
Chleb pszenny z oliwą (na drożdżach) 
Chleb "szwajcarski" z garnka żeliwnego (pszenny na drożdżach)
Chleb wieloziarnisty (na drożdżach)
Chleb żytni na zakwasie
Chleb żytnio - pszenny na zakwasie żytnim razowym
Grahamki na jogurcie 
Obwarzanki orkiszowe pełnoziarniste
Odrywany chlebek z ziołami i serem (wytrawny) 
Pita
Rogaliki śniadaniowe mleczno - maślane 
Tortille pszenne 
Tosty francuskie na słodko

21 komentarzy:

  1. Witam.
    Zamierzam zacząć przygodę z pieczeniem własnego chlebka. Jednak chciałabym użyć mąkę typu 720? Które z powyższych przepisów na bułeczki i chleb mogę zmodyfikować na ten typ mąki? Poradzisz coś?
    Joanna
    PS. Margarytko, u Ciebie wszystko wygląda pięknie, a kotlety mielone z kuskusem i marchewką to po prostu poezja. Dziękuję Ci za tak smakowity blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie każdy przepis możesz zmodyfikować. Jeśli użyjesz mąki żytniej 720 to wystarczy dodać trochę więcej wody. Choć mąka żytnia lubi zakwas i jeśli jej używam dodaję trochę zakwasu, albo w ogóle piekę na zakwasie zamiast drożdży.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Pozdrawiam. Joanna

      Usuń
    3. Bardzo proszę. Również pozdrawiam.

      Usuń
  2. Margarytko w niedzielę urodziny córki, chciałam dla dzieciaków zrobić ich ulubionego fast fooda - hot dogi, ale bułki chcę sama upiec i stąd prośba o radę - który z Twoich przepisów sprawdzi się najlepiej do upieczenia podłużnych bułek do parówek? :) Nie zdążę wypróbować do niedzieli wszystkich Twoich przepisów na bułki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie najlepsze będę pszenne jogurtowe, choć to nie są typowe bułki do hot dogów.

      Usuń
  3. Margarytko.. do czego można wykorzystać żyto w ziarnach?? kupione przez pomyłkę..miała być mąka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobitko masz świetnego bloga. Zaglądam do niego od niedawna i od razu chcę sie cos upichnić. Ale nic mnie tak nie wkurza jak ta rzodkiewka zamiast kursora :D rozumiem , ze tylko mnie przeszkadza wiec nie przejmuj sie tym zbytnio, jakoś przywyknę.Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie przejmuję, ja rzodkiewki już właściwie nie zauważam. Jednym się podoba, innym niekoniecznie. Ja ją lubię, więc jest :) Nigdy nie dogodzi się wszystkim, a do kursora po prostu trzeba się przyzwyczaić :-)
      Poza tym, to już chyba nie wiedziałabym jak się jej pozbyć, bo nie pamiętam jak została dodana ;-)

      Usuń
  5. Witam, bardzo proszę o informacje: ile łyżek/szklanek jest 75 g aktywnego zakwasu żytniego? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odmierzam na łyżki, ale pewnie jakieś 2 pełne łyżki trzeba dać. Zakwas jest dosyć ciężki.

      Usuń
  6. Joasiu! - a czy masz jakis dobry przepis na zakwas? - Serdecznie pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam, nawet zdjęcia mam zrobione, tylko ciągle wstawić zapominam.
      Ale w skrócie: 50 g mąki żytniej razowej typ 2000 + 50 g letniej wody, wymieszać, zostawić na 24 godziny, kolejnego dnia dodać 50 g mąki i 50 g wody, wymieszać i zostawić na 24 godziny i tak przez 7 dni. Po 7 dniach gotowy do użycia, a to czego nie zużyjesz nakarmić, odczekać 24 godziny i do lodówki. Dokładnie co i jak z zakwasem napiszę w przyszłym tygodniu.

      Usuń
  7. Asiu, czy piekac pieczywo na drozdzach zawsze moge wrzucic kostki lodu do zaparowania, czy tylko do wybranych przepisow. Czy moze do chleba tak, a do bulek nie. A co w przypadku pieczywa na zakwasie?
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zawsze możesz. Z parą wychodzi fajna chrupiąca skórka. Do bułek też można :-)

      Usuń
  8. Asiu czy dałaś już przepis na zakwas?Pytam bo szukam i nie widzę a wyżej czytam , że wrzucisz w nast tygodniu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, jeszcze nie... oj mam zaległości straszne :-)

      Usuń
  9. Asiu miałaś okazję piec chleby czy bułki w piekarniku parowym? Chcę właśnie taki kupić i tu też moje pytanie. Czy czas się zmienia czy zostaje taki sam?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Basiu, nie mam piekarnika parowego, więc w takim nie piekłam pieczywa. Myślałam nad parowym, ale uznałam, że i tak nie wykorzystam tej opcji za często, więc kupiłam zwykły.

      Usuń
  10. Od dobrych kilku lat jada pieczywo bezglutenowe ze słonecznikiem, gdyż mam nietolerancję glutenu, ale takie pieczywo również jest bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...