czwartek, 28 maja 2015

Sałatka z tortellini

Szybka, prosta i bardzo smaczna sałatka z tortellini, której bazą są małe pierożki z dowolnym nadzieniem. W mojej sałatce znalazły się te z szynką, ale każde inne będą dobre, wszystko wg własnego smaku i uznania.
Gdy wracaliśmy z gór, to wpadliśmy po drodze do rodziców i bratowa zapakowała nam na kolację kilka dobroci (lodówa w domu świeciła pustkami i trzeba było zrobić zakupy), wśród których była między innymi bardzo prosta sałatka: tortellini, pomidory, ogórek i majonez.
Bardzo nam smakowała, więc postanowiłam, że namieszam swoją wersję. W szafce miałam jeszcze kilka puszek z warzywami i postanowiłam co nieco wykorzystać. Sałatka z tortellini może mieć wiele odsłon, TU znajdziecie jeszcze jedną, równie smaczną.


Sałatka z tortellini.

Składniki na dużą salaterkę:

250 g tortellini z dowolnym nadzieniem (1 opakowanie)
1 duży albo 2 mniejsze mięsiste pomidory (około 350 g)
1 ogórek szklarniowy albo 3 ogórki gruntowe (około  230 - 250 g)
1 mała (212 ml) puszka groszku
1 mała (212 ml) puszka kukurydzy (u mnie kukurydza z chili)
pół pęczka posiekanego szczypiorku
2 pełne łyżki majonezu
3 – 4 pełne łyżki jogurtu naturalnego greckiego
sól i pieprz do smaku


Sałatka z tortellini - przygotowanie:

Tortellini ugotować w dużej ilości osolonej wody (moje były al dente). Od razu po ugotowaniu wrzucić na pół minuty do miski z bardzo zimną wodą – ten zabieg sprawi, że nie będą się do siebie lepić i pozostaną jędrne. Odcedzić dokładnie i zostawić do wystygnięcia. Pomidora pokroić w drobną kostkę usuwając pestki. Ogórka obrać ze skórki i również pokroić w kostkę. Kukurydzę i groszek odcedzić na sicie, jeśli trzeba można delikatnie przepłukać zimną wodą. 
Do miski rzucić tortellini, szczypiorek, pokrojone pomidory i ogórki, kukurydzę i groszek. Majonez wymieszać z jogurtem naturalnym (można dać sam majonez, ale mnie bardziej odpowiada wersja z mieszanym sosem), doprawić solą i pieprzem, wlać do miski, dokładnie wymieszać i gotowe. Sałatka z tortellini najlepiej smakuje schłodzona, więc warto ją wstawić na kilka godzin do lodówki,


26 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Aniu, taką samą wersję robisz, czy podzielisz się ze mną jakąś swoją? Chętnie spróbuję czegoś innego.

      Usuń
  2. nie ma co, trzeba robić. Lubię sałatki makaronowe, a tu tym czasem tortellini mnie kusi w tym składzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, polecam, bo robi się ekspresowo, a bardzo smaczna.

      Usuń
  3. Moja ulubiona :) chociaż w innym wariancie :) w bardziej wypasnej wersji papryka czerwona(zamiast pomidora), ser żółty, szynka, i dużo czosnku, a w wersji na szybko tylko ogórek i kukurydza.. tez pycha :) pozdrawiam Olimpia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda wersja chyba dobra. Znaczy dla mnie bez czosnku ;-)

      Usuń
  4. Jeszcze takiej sałatki nie próbowałam. Wygląda bardzo apetycznie.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, to zachęcam, bo jest bardzo smaczna.

      Usuń
  5. Fajne są te sałatki. Ja robię pierożki z ogórkiem świeżym, koperkiem i odrobiną czosnku. Dodaję jogurt, sól i pieprz. Możliwości jest dużo. Twoją propozycję z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, wersji jest ogrom, każdy znajdzie coś dla siebie. Ja bez czosnku, bo go nie lubię :-)

      Usuń
  6. Wygląda pysznie :) A gdzie można kupić takie gotowe tortellini?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie w każdym sklepie są, trzeba szukać na makaronach. Są też świeże - te można znaleźć w lodówkach. Osobiście wolę te suche.

      Usuń
  7. OOO tortelini, dawno już nie robiłam ani nie jadłam. Zrobiłaś mi apetyt. Możesz być pewna, że spróbuje powtórzyć przepis, a fotki wrzucę na swojego bloga pieczen.pl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, mam nadzieję, że ta wersja będzie smakować. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ja używam takich: www.frisco.pl/pid,3918/n,jawo-uszka-z-miesem-mrozone/stn,product A te Twoje, Margarytko, skąd są ? Widziałam w Biedronce takie kolorowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam je chyba w Tesco, ale głowy nie dam, bo robię zakupy w różnych sklepach.

      Usuń
  9. Moja wersja:
    - tortellini,
    - pomidorki koktajlowe
    - papryka
    - ser feta,
    - oliwki
    - sos z jogurtu greckiego i majonezu
    - zioła np. prowansalskie
    - czosnek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda wersja dobra, jeśli nam smakuje. Mnie Twoja akurat by nie podeszła, bo nie lubię czosnku i oliwek :-) Ale w końcu każdy robi tak, jak mu smakuje :-)

      Usuń
  10. a ja dodaję tortellini, sałata lodowa, kukurydza, ogórek kons, papryka swieza

    OdpowiedzUsuń
  11. Asiu, ja robilam tez z kukurydza i pieczarkami, pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda wersja, która smakuje jest ok. Ja przyznaję, że nie bardzo lubię dodatek pieczarek do sałatek.

      Usuń
  12. A z czym najlepiej kupić tortelini ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czym lubisz. Ja najczęściej kupuję z szynką albo z serem. Grzybowych mój mąż nie lubi (dla mnie są ok).

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...