poniedziałek, 20 maja 2013

Ciasto na maślance z rabarbarem i kruszonką

Kolejne ekspresowe ciasto, które zawsze mi się udaje, pięknie wyrasta i wszystkim smakuje. Podobnie jak szybkie ciasto z owocami i kruszonką, jest wilgotne i do złudzenia przypomina drożdżówkę, choć jak drożdżówka nie smakuje. Długo zachowuje wilgoć i świetnie sprawdza się w połączeniu z letnimi owocami, nie tylko z rabarbarem. Wersja z owocami w środku powstała „przez sklerozę”, bowiem gdy już ukręciłam ciasto, wyłożyłam je na blaszkę, posypałam owocami, to przypomniałam sobie, że nie dodałam tłuszczu. Zgarnęłam je więc ponownie do miski (razem z owocami), wlałam olej, wymieszałam i ponownie wlałam na blachę. Zabieg przypadkowy sprawił, że teraz do ciasta dodaję połowę owoców, co sprawia, że ciasto jest jeszcze smaczniejsze.
Gdy piekę to ciasto  i zabieram na grilla czy inną imprezę, to wykorzystuję jednorazowe foremki aluminiowe – sprawdzają się znakomicie, bo można zabrać i nie troszczyć się o to, aby wychodząc nie zapomnieć o blaszce.


Składniki na blaszkę o wymiarach 20 x 30 cm

350 g mąki (u mnie to 2 szklanki* + 1 czubata łyżka)
½ szklanki cukru
1 łyżeczka pasty waniliowej albo 1 łyżka domowego cukru waniliowego
2 duże jajka
1 szklanka maślanki naturalnej (ewentualnie może być mleko)
2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
½ szklanki oleju (ja daję z pestek winogron)

7 łodyg rabarbaru
opcjonalnie 10 truskawek

Kruszonka (więcej o kruszonce można przeczytać TUTAJ)
150 g mąki
100 g miałkiego cukru
80 g zimnego masła
  
*używam szklanki o pojemności 250 ml


Wszystkie składniki kruszonki zagnieść do konsystencji mokrego piasku i wstawić do lodówki.
Rabarbar obrać i pokroić w grubą kostkę, a truskawki na ćwiartki.
Mąkę (nie przesianą) wsypać do miski, dodać cukier, pastę waniliową, jajka, proszek do pieczenia i maślankę. Zmiksować krótko do dobrego połączenia składników albo po prostu wymieszać szybko łyżką. Dolać olej i jeszcze raz krótko zmiksować albo wymieszać łyżką, aby olej połączył się z ciastem. Nie mieszać za długo. Ciasto powinno być dosyć gęste.
Dodać połowę pokrojonego rabarbaru. Ciasto przelać na blaszkę posmarowaną masłem i posypaną mąką, albo wyłożoną papierem do pieczenia. Na górę wyłożyć resztę owoców i posypać grubo kruszonką (jeśli zostanie Wam kruszonka można ją zamrozić)
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni (termoobieg + dolna grzałka), albo do 185 -190 stopni (góra – dół) i piec 45 -50 minut, do tzw. suchego patyczka.
Wyciągnąć z piekarnika i zostawić do wystygnięcia. 





156 komentarzy:

  1. Prawdziwie wiosenne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę je pichcić dzisiaj, tylko że na dużej blasze. Przypuszczam, że na dużą blaszkę muszę podwójną porcję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na dużą blaszkę idealnie podwójna porcja - po prawej stronie jest przeliczarka form, zawsze można z niej skorzystać.

      Usuń
  3. Wygląda smakowicie. Taki placuszek w sam raz na majówkę można zabrać...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię ciasto maślankowe - jest takie puszyste i świetnie smakuje z owocami - to już prawie lato !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, z owocami idealne... i masz rację, to ciasto ewidentnie kojarzy się z latem.

      Usuń
  5. Wyśmienite ciasto, dzięki za przepis:) Pozdrawiam! Teresa.

    OdpowiedzUsuń
  6. ymmmmmmm,, aż ślinka cieknie. Wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. wolę takie ciacha od drożdżowca ale moja połowa druga uwielbia drożdżowe i wczoraj na szybko był placek drożdżowy z rabarbarem a mlekiem nawet nawet..takie z maślanką muszę koniecznie zrobić następnym razem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak to już z tymi chłopami jest, że nie zawsze dogodzisz. Ja też lubię drożdżówkę, ale z nią trochę więcej pracy, no i jednak potrzebuje czau, aby wyrosnąć. A to jest szybciutkie - godzina i gotowe.

      Usuń
    2. Te same proporcje moża zastosować jako ciasto drożdżowe tylko zamiast proszku użyć do 13-14 g drożdzy instant .Tylko wtedy trzeba czekać aż urośnie wyłożyć na blachę położyć owoce i znów po wyłożeniu owoców i kruszonki czekać aż urośnie

      Usuń
    3. Tylko po co? Jak chcę zrobić drożdżowe, to robię drożdżowe, a jak chcę maślankowe to robię maślankowe.

      Usuń
  8. Ha! Wczoraj przeglądałam Twoje przepisy na ciasta, ponieważ szukałam odpowiednią recepturę na ciasto z rabarbarem, no i jest jak na zyczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że się uda i będzie smakowało.

      Usuń
    2. Połowa już zjedzona, więc ten fakt mówi sam za siebie ;) zrobiłam tylko z rabarbarem. Nie mam jeszcze swoich truskawek.

      Usuń
    3. W takim razie napatoczyłam się w dobrym momencie. Cieszę się, że smakowało :-)

      Usuń
  9. zapachniało latem...ech.... nie mogę się napatrzeć na te focie. U mnie też wreszcie chwila relaksu więc i ciasto rabarbarowe się piecze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, lato już blisko. Twoje rabarbarowe też pewnie pyszne.

      Usuń
  10. Ja wczoraj upiekłam, robiłam wszystko idealnie zgodnie z przepisem i wyszedł mi zakalec i już sama nie wiem czemu. Może te truskawki jeszcze nie takie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne je od lat, ostatnio dwa dni pod rząd i nigdy zakalca nie miałam.
      Myślę, że truskawki większego znaczenia nie mają, raczej temperatura pieczenia. Niestety piekarnik, piekarnikowi nierówny. Ja podaję temperaturę na swój, moja mama piecze w trochę niższej, a sąsiadka w wyższej. Trzeba to dopasować do własnego piekarnika.

      Usuń
    2. Miałam ustawiony na 180st i z termoobiegiem, czy tu mógł być błąd? Pytam bo mi to spokoju nie daje i upiekłabym jeszcze raz. Aż do skutku :)Choć i to z zakalcem pożarli :)

      Usuń
    3. Hmm, no to mam zagwozdkę. Ale powiem Ci tak: nie mieszaj ciasta za długo, ot tak do dobrego połączenia się składników i piecz tak jak pieczesz muffiny (jeśli je pieczesz). U mnie 175 stopni z termoobiegiem i dolną grzałką. Musi dostać trochę ciepła od dołu, żeby nadmiar wilgoci z owoców odparował.

      Usuń
    4. Ok,pokombinuję z tą dolną grzałką, może faktycznie termoobieg za mało. Dziękuję za podpowiedzi :)

      Usuń
    5. Mam nadzieję, że kolejny raz będzie udany.

      Usuń
    6. Wyszło prawie idealne, chyba faktycznie ta dolna grzałka była potrzebna. Bardzo dziękuję za podpowiedzi :)

      Usuń
    7. Podziwiam za zapał i za kolejne podejście do tego ciasta. Cieszę się, że tym razem się udało :-)

      Usuń
  11. Upiekłam, jest przepyszne, wysokie i puszyste. Dziękuję za kolejny smakowity przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że przepis się przydał :-)

      Usuń
  12. Bardzo smaczne i naprawdę szybkie ciasto.Zrobiłam z samym rabarbarem.A kruszonka najlepsza jaką jadłam.Już stale będę ją robić.Dziękuję,że dzielisz się takimi dobrymi przepisami.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że dałaś się Basiu skusić i cisto smakuje. I ja uważam, że kruszonka jest bardzo udana.

      Usuń
  13. rabarbarowiec to moje ulubione wiosenne ciasto. następny będzie wg przepisu powyżej :-) czy zamiast maslanki można dodać jogurt naturalny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, u nas jest bardzo lubiane. Myślę, że może być jogurt, ale taki raczej lejący, bo inaczej ciasto będzie bardzo gęste.

      Usuń
  14. Czy ciasto można zalać jeszcze galaretką?
    Sara

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie piekę to ciasto:)..Mam nadzieję, że moje będzie równie pięknie wyglądało jak Twoje:)..Dam znać jak mi wyszło...

    Pozdrawiam ciepło:) w to pochmurne popołudnie..
    Dosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się ładnie uda i żadnych niespodzianek nie będzie.
      W Pile od rana piękne słońce i 27 stopni, więc ja pozdrawiam słonecznie :-)

      Usuń
  16. Kochana, wyszło:)))...Goście byli zachwyceni..
    To ja poproszę tego słoneczka, bardzo mi go ostatnio brakuje..Niestety we Wrocławiu ostatnio widzimy tylko deszczyk..

    Pozdrawiam,

    Dosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się udało i smakowało...
      U nas dziś niestety też bez słoneczka, choć i deszczu nie ma.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Podobno rabarbar trzeba posypać cukrem, żeby zmiękł? to prawda? bo chcialabym upiec, bo wydaje się być proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę takiej potrzeby. W cieście rabarbar robi się miękki w trakcie pieczenia. Ciasto ma wystarczająco dużą ilość cukru.

      Usuń
  18. Coś skopałam , pierwszy raz w życiu wyszedł mi megaśny zakalec , ale na ciepło został pochłonięty przez rodzinkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Cię to pocieszy to ja właśnie spaliłam sernik...

      Usuń
  19. Kurczaki, upiekłabym to ciasto, ale dotąd wszystkie na maślance kończyły się zakalcem i trochę się boje. :( Chyba dawałam za dużo owoców. A przez takie wcześniejsze mieszanie części owoców nie wyszedł Ci nigdy niedopieczony. Ja się zawsze boję, żeby mi owoce nie opadły, bo wtedy zwykle jest kiszka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina, ja jakoś nie mam problemu z tymi ciastami, zawsze mi wychodzą. A jeśli chodzi o owoce do środka to rabarbar sprawdził się znakomicie. Z truskawkami tak jeszcze nie próbowałam, ale myślę, że te twardsze owoce sprawdzą się bez problemu.

      Usuń
    2. Może po prostu nie mam do niego szczęścia...

      Usuń
    3. Moja siostra dziś też upiekła cudny zakalec... ale się uparła i uznała, że będzie próbować.

      Usuń
    4. Ja upiekę, ale najpierw muszę pokonać makro- i mikroekonomię... Ech, Pan prowadzący nie ma za mną łatwo. No, ale u mnie ekonomia kończy się na szukaniu najtańszych truskawek w okolicy ;)

      Usuń
    5. Dasz radę, bo kto jak nie Ty :-) A pan od ekonomi musi mieć trochę rozrywki, inaczej by się nudził.
      Moja ekonomia na tym etapie też dokładnie na tym polega... a truskawki drogie jak diabli - 7/8 zł za kilogram. To jest nienormalne, żeby polskie owoce tyle kosztowały. Z tego co wiem na południu sporo tańsze.

      Usuń
    6. Dzięki. :)
      A truskawki dziś u nas kupiłam za 6 zł, więc podejrzewam, że w Krakowie kosztują koło 4 zł...

      Usuń
    7. Ja wczoraj kupowałam po 6,50 i nie sądzę, aby mocno staniały. Obłęd. A miałam ochotę jeszcze na taką klasyczną konfiturę truskawkową.

      Usuń
  20. Robilam 2 tygodnie temu i wyszlo piekne! Tydzien temu przekombinowalam z owocami i chyba mu bylo za ciezko bo zakalec byl megasny! A dzis trzecie podejscie ale bez rabarbaru- moga byc same truskawki i jagody?
    KAMILA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz, że za dużo owoców? Może i tak, choć mnie z rabarbarem wychodzi świetnie i też go nie żałują. A truskawki i jagody mogą być, choć do środka dałabym tylko jagody, a truskawki na górę. Truskawki mają więcej soku.

      Usuń
  21. Zrobiłam z truskawkami i niestety zakalec wyszedł:( Trudno, zjemy i takie, bo kruszonka pycha!
    Edi

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepyszne, piekłam trzy dni pod rząd, bo szło jak woda. Dziękuję za taki szybki przepis.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  23. Piekłam już 2 razy, wyszło pyszne. Za pierwszym razem nie miałam maślanki, więc dałam kefir,a za drugim zamiast kruszonki, posypałam ciasto słonecznikiem i tak upiekłam. Pozdrawiam z Kluczborka.
    ps
    U nas truskawki też drogie, a tak je lubię ....
    Renia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pomysłowo, szczególnie ten słonecznik bardzo mi się podoba. Muszę spróbować.
      Ps. Ja dziś kupiłam 5 kg truskawek po 4 zł :-)

      Usuń
  24. Idę robić, miał być drożdżowy z rabarbarem będzie na maślance z rabarbarem :)
    Pozdrawiam,
    Magda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać czy się udał, bo ostatnio kilka osób wspomniało o zakalcu :-)
      Mam nadzieję, że u Ciebie nie było.

      Usuń
  25. Wyszło super, jeszcze dobrze nie ostygło a już połowy nie ma :)
    -sylwia-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie miło mi, że przepis się przydał.

      Usuń
  26. Ciasto rewelacyjne, bez zakalca po prostu super! Dodam, że mam dwie lewe ręce do pieczenia:) co oznacza, że wyjdzie każdemu, przynajmniej powinno.No i po placku ani śladu,zjedzony jeszcze ciepły.Przepis super, na pewno skorzystam więcej razy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udało i smakowało. No i że odczarowałaś pieczenie. To naprawdę nie takie trudne, ja wierzę, że każdy da radę. Trzymam kciuki za kolejne udane wypieki.

      Usuń
  27. Witam.

    Niestety truskawek u nas na Kujawach już brak. Czy mogę dać mrożone?

    Pozdrawiam

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli są drobne to możesz użyć mrożonych. Jeśli jednak są duże to mogą puścić sporo soku.

      Usuń
  28. Właśnie wyjęłam zakalec wszechczasów! :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam i u mnie zakalec aż szkoda bo zapach przedni dałam mrożone borówki i porzeczki czerwone i nie wiem co poszło nie tak.Pozdrawiam Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja naprawdę nie wiem, co z tymi ciastami maślankowymi i jogurtowymi jest. Nawet osoby które dużo pieką nie zawsze dają radę z tymi ciastami. Ale dla mnie to najprostsze ciasta pod słońcem i zawsze wychodzą puchate i bez zakalca.
      Ja myślę, że jednak jest to kwestia piekarnika, bo jeden drugiemu nierówny. Np u mojej mamy wszystko musi mieć niższą temperaturę, a u sąsiadki wyższą.
      Ja podaję takie temperatury w jakich piekę u siebie, choć wg mnie taki zakalec to może być za niska temperatura.

      Usuń
  30. Super przepis... ciasto musiałam dłużej piec niż w przepisie...ale to dlatego ze wlałam je do tortownicy i one było bardzo wysokie ale sprawdzałam drewnianym patyczkiem i czekałam aż upiecze się... ciasto jest rewelacyjne... Zrobiłam je ze śliwkami bo akurat miałam. Super. Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to musiało Ci wyjść naprawdę wysokie skoro zrobiłaś w tortownicy. Ze śliwkami pysznie, teraz jest na nie idealny czas, więc trzeba korzystać.

      Usuń
  31. mam zakalca :( a tak sie cieszylam mialam z rabarbarem i czeresniami moze piekarnik bo moj stry eketryczny bez termoobiegu mialam 180-190 stopni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tajemnicy zakalców, ale może to bardziej temperatura niż brak termoobiegu. Piekłam to ciasto całe lata temu jeszcze w gazowym piekarniku i nie było z nim problemu.

      Usuń
  32. Mnie nie wyszło, zakalec najpiękniejszy... Ale ja się nie poddam. Nakupię kefiru, nakupię tym razem NIE mąki poznańskiej ahahah, zmniejsze ilość truskawek, temperaturę też w elektrycznym... i musi mi w końcu wyjść... Będę go robić w kółko..jak skończę z dżemem bo właśnie robię...Nie poddam się nie poddam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja będą mocno trzymała kciuki za udany wypiek. Te jogurtowce, maślankowce bywają kapryśne, ale jak już się je opanuje to będą wychodzić.

      Usuń
  33. Moja mama dziś kazała mi znaleźć przepis na ciasto z rabarbarem,oczywiście w pierwszej kolejności zajrzalam do Ciebie..no i Sukces!! :)przepyszne!!

    OdpowiedzUsuń
  34. upieczone i już prawie zjedzone - żadnego zakalca - ciasto proste i smaczne - http://smacznapyza.blogspot.com/2014/06/ciasto-deser-szybki-placek-na-maslance.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak zawsze pięknie wygląda :-) Dziękuję za wspólne pieczenie.

      Usuń
  35. To ciasto jest super! pięknie wyrasta, szybko się robi, a do tego smakuje bajecznie. Dzięki za przepis i porady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, cieszę się, że smakuje jak bajka :-)

      Usuń
  36. Ciasto superaśne! wyszło jak bajka!

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepis przetestowany :-) Ciasto właśnie jest w fazie "konsumpcji" - wyszło pysznie! Zrobiłam z rabarbarem i borówkami. Wydłużyłam tylko czas pieczenia, bo piekłam w mniejszej tortownicy i ciasta miałam więcej. No i ten czas robienia ... jak to moja babcia mówiła: ruch-cug i już było w piecu :)) Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie, że się udało i smakuje. Ja je uwielbiam właśnie za tę szybkość. Kefirek się robi, więc zamiast maślanki następne będzie na kefirze :-)
      Pomysł z tortownica świetny.

      Usuń
  38. To ciasto, to mój pewniak (przepis znałam wcześniej ;) ) - zawsze mi wychodzi :)
    Zakalec, który pojawia się u dziewczyn, to z pewnością zbyt dużo owoców soczystych użytych do tego delikatnego ciasta. Gdy piekę z samymi truskawkami, czy to świeżymi, czy mrożonymi, to zawsze przekrawam je na mniejsze cząstki.
    Ostatnio przygotowuję to ciasto podobnie jak muffiny, tzn w osobnych miseczkach łączę suche składniki i mokre, potem dodaję mokre do suchych i łyżką mieszam do połączenia składników.
    Margarytko, przy okazji dziękuję za przepis na roladki schabowe w sosie chlebowym - wyszły fantastyczne!!! Rodzinka się zajadała, a puchłam z dumy ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, tych zakalcowych teorii jest cała masa, na szczęście u mnie się nie sprawdzają :-) Można mieszać osobno, ale przyznam, że mnie się po prostu nie chce brudzić dwóch misek ;-)
      Każdy sposób jest dobry, jeśli nam odpowiada.
      A jeśli chodzi o owoce, to myślę, że żadna przesada nie jest dobra :-)
      Cieszę się, że roladki smakowały :-)

      Usuń
  39. Dzisiaj upiekłam ciacho - pyszne, a zwłaszcza szybkie. Zrobiłam tylko małą zmianę, zamiast rabarbaru dodałam poszatkowane jabłka, najpierw je wymieszałam z cynamonem. Na wierzch kilka plasterków też jabłek. Dodałam mleko, bo maślanki nie miałam. Ciacho właśnie będzie jedzone - pycha (już spróbowałam gdy kroiłam). Wspaniale, że dzielisz się wspaniałymi i szczegółowymi przepisami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwiu, owoce można sobie dowolnie zmieniać, więc super to zrobiłaś. A z jabłkami i cynamonem jest pyszne - taką wersję raczej stosuję zimą, bo latem jednak korzystam z owoców sezonowych.
      Cieszę się, że smakuje :-)

      Usuń
  40. A mi to ciasto nie wyszło... Poczytałam w komentarzach, że prawdopodobnie dałam zbyt dużo truskawek. Ale wybrnęłam z sytuacji podając ciasto na ciepło z lodami i świeżymi truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, może za dużo owoców albo za długo mieszałaś, albo... tych teorii zakalcowatych jest dużo. Ale wybrnęłaś z sytuacji super, tak po prostu miało być :-)

      Usuń
  41. Podeszłam do robienia ciasta ciut wystraszona komentarzami o zakalcach... Ale wyszlo cudowne, slodziutkie z rewelacyjną kruszonką i sporą ilością truskawek. Mój synuś właśnie kroi sobie dokładkę jeszcze ciepłego ciacha :-) Po raz kolejny nie zawiodłaś mnie.
    P.S. A dziś na obiad Twoje klopsiki z młodą kapustką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mimo wszystko zdecydowałaś się je zrobić. W sumie piekło je wiele osób, wielu z nich wyszło, o czym poinformowana zostałam na Fanpagu. Szkoda, że nie zostawili komentarza tutaj - nie miałabyś pewnie takiego stracha :-)
      Dziękuję że się podzieliłaś wrażeniami i ogromnie się cieszę, że ciacho się udało, smakowało, a sam przepis się przydał.
      PS. Mam nadzieję, że i klopsiki smakowały :-)

      Usuń
    2. Klopsiki smakowały obłędnie! Bardzo aromatyczna kapustka :-)

      Usuń
    3. W takim razie fajnie, że mieliście pyszny obiad.

      Usuń
  42. U mnie dzis z truskawkami i zjedzone w pół godziny- dobrze, ze zdążyło wystygnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Margarytko, miałam już dawno zameldować i cały czas brakowało czasu. Upiekłam niedawno z dużą ilością truskawek- wyszło puszyste, pyszne i co najważniejsze było mega proste. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bernadetta, bardzo się cieszę, że ciacho się udało i smakowało. Pięknie Ci wyszło :-)

      Usuń
  44. Ciasto pycha, tylko ja przedobrzylam z iloscia rabarbaru i wyszlo bardzo mokre. Dalam 7 lodyg, ale moze te byly za dlugie. Powtorze z mniejsza iloscia owocow. Ale wszyscy chwalili i wymietli do ostatniego okrucha:) A moze za mala blaszka?
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może rzeczywiście to inny "rozmiar" łodyg :-) Ale super, że nie poszło do kosza, a zostało spałaszowane :-)

      Usuń
  45. cudowniaste i moja rodzinka w mig je pochłoneła super ciacho:) szybkie i rewelacyjne"_

    OdpowiedzUsuń
  46. Ciasto rewelacja ;) bardzo łatwo i szybko się robi, no i równie szybko znika z talerza ;) robiłam w wersji z truskawkami, jest po prostu pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się sprawdza :) Z truskawkami wyśmienite. Ale w sumie z każdymi owocami smakuje dobrze.

      Usuń
  47. Margarytko, jestem zachwycona! Tak wspaniale proste, niesamowicie pyszne ciacho... Mniam :) Rabarbar nam ogródek warzywny zarastał, wiec Luby nieśmiało: Hmm, a może by tak coś z rabarbarem? A ja wtedy: Jej, czy Margarytka przypadkiem nie miała takiego ciasta na blogu?? Laptop na kolana i szukamy. Jest. GENIALNIE! Ciasto robi się niemalże samo, kruszonkę dałam całą, a co! :) Mieszałam wszystko krótko, jak pisałaś, i w dodatku łyżką. Żaden mikser. Wyszło IDEALNE. Nie moja zasługa, żeby nie było że się tu chwalę: po prostu przepis jest bezbłędny! Jak zresztą wszystkie Twoje dotąd wypróbowane! Dziękuję Margarytko!

    A weszłam dziś na bloga, żeby poszukać sobie Twoich ruskich z miętą. Pierwszy raz zrobię z miętą. Jestem ogroooomnie ciekawa efektu. Mamy kilogram pysznego tłustego twarogu wiejskiego, rano zagniotłam z rzodkiewka i trybuszką i odrobiną jogurtu greckiego, pycha. A właściwie miał być sernik z całości, ale domownicy chórem zażądali (bardzo pokornie oczywiście) pierogów na obiad. Niech mają. :)

    Serdeczności, Lina


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciacho się udało i smakowało. I z pewnością Twoja to zasługa, bo Ty zamieszałaś, co trzeba :-) Czasem takie proste ciasta są ratunkiem, gdy goście w drodze, a czasem po prostu czegoś się chce na już.

      Ps. Też chyba wybrałabym ruskie zamiast sernika, szczególnie z takiego wiejskiego twarogu.

      Usuń
  48. Ciasto wyszło cudowne! Jestem przeszczęśliwa, ponieważ jest to pierwsze ciasto na maślance bez zakalca :) Byłam autorką już paru maślankowo-jogurtowych zakalców, ale nie dawało mi to spokoju i musiałam dociec, co było przyczyną. Przejrzałam internet i wydaje mi się, że znalazłam rozwiązanie.
    1. Jak pewnie wiecie składniki muszą być w temp. pokojowej.
    2. Nie mieszamy zbyt długo ciasta, najlepiej łyżką, tylko do połączenia składników (dosłowanie! masa nie musi być gładka).
    3. Polecam niewielką część proszku zastąpić sodą.
    4. Podczas pieczenia najpierw ustawiamy wyższą temp. i tylko dolną grzałkę tak na ok. 15-20 min, a potem obniżamy temp. i włączamy obie grzałki.
    Mam nadzieję, że pomogłam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele prawdy w tym co piszesz, choć akurat sprawdzałyśmy ze Słodką Babeczką, że składniki wcale nie muszą być w temperaturze pokojowej. U mnie jajka i maślanka przeważnie prosto z lodówki i ciasto wychodzi :-)
      Sody oczywiście zawsze można dodać, tylko wtedy po wymieszaniu od razu trzeba placek wstawić do piekarnika, bo soda wchodzi w reakcję z maślanką i od razu pracuje.
      A jeśli chodzi o pieczenie, to ja nie kombinuję z temperaturami - wstawiam i piekę. A ciasto wychodzi.

      Usuń
  49. Po tych moich zakalcach to wolę dmuchać na zimne i jak do tej pory w tej kombinacji ich uniknęłam :) Odnośnie sody całkowita prawda, ale ja z żadnym ciastem nie czekam i od razu wstawiam do piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się sprawdza, to warto się tego trzymać :-)

      Usuń
  50. Wyszło pyszne i bez zakalca :)! Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. Cieszę się, że się pięknie udało.

      Usuń
  51. Właśnie wyciągam to ciacho z piekarnika - póki co pachnie obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  52. czy mozna zrobic lukier do tego ciasta ?

    OdpowiedzUsuń
  53. zabralam 2/3 blachy ciasta w gosci.zniklo ze stolu doslownie w "5 minut".nie mogli sie nachwalic.pomysl z lukrem byl super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, znaczy, że chyba smakowało :-) A lukier oczywiście rzecz gustu, Darek nie przepada, więc ja przeważnie nie lukruję :-)

      Usuń
    2. Tak smakowalo.jedno pojechalo az do Krakowa.szwagier posmakowal i mowi ciasto pierwszorzedne 😀

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę, że przepis się przydał :-)

      Usuń
  54. Joasiu a mozna do srodka ciasta zamiast rabarbaru dac tez truskawki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Każde owoce można dodać do tego ciasta.

      Usuń
  55. A czy takie polaczenie by pasowalo truskawki i sliwki czy lepiej tylko ze sliwkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, pewnie, że takie połączenie będzie dobre :-)

      Usuń
  56. Czy jak dam same sliwki to np.mam dac troche pokrojone do srodka i na wierzch czy tylko dac polowki na wierzch?

    OdpowiedzUsuń
  57. Margarytko szukam przepisu na ciacho ucierane, ale zależy mi aby było naprawdę wilgotne.
    Powiedz proszę które wybrać: to czy może szybkie ciasto z owocami i kruszonką? a może to z gruszkami i malinami?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani szybkie ciasto ani to z gruszkami i malinami, to nie są ciasta ucierane. Ucierane znajdziesz w wersji z borówkami i kruszonką. Jednak oba ciasta, o których wspomniałaś są wilgotne i smaczne.

      Usuń
  58. Czy można dodać do ciasta mrożonych malin? I czy należy je wcześniej rozmrozić?
    Pozdrawiam Olimpia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można. Nigdy nie rozmrażam owoców przed dodaniem do ciasta, bo robią się ciapowate.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Robiłam często ciasto z twojego przepisu. Ponieważ się spieszyłam, a miałam pod ręką tylko mrożone maliny wrzuciłam mrożone. Próbowałam coś wyczytać z komentarzy, ale nic nie znalazłam.... przestraszona, tymi zakalcami, jakotaka logiką, że może puszcza dużo wody wydłużyłam czas pieczenia i haha to był mój błąd :D trochę się spiekło, ale mam nadzieje, że przedszkolakom będzie i tak smakować ;) pozdrawiam Olimpia

      Usuń
    3. No to teraz już masz doświadczenie z mrożonymi owocami. Maliny mrożone aż tak dużo nie puszczają, najwięcej truskawki - dlatego do ciast zawsze mrożę takie najmniejsze.
      Mam nadzieję, że dzieci mimo wszystko będą wcinały z apatytem.

      Usuń
  59. Trafiłam tu zupełnie przypadkowo w poszukiwaniu przepisu na ciasto z maślanką :)
    Przed chwilą wyjęłam je z piekarnika, zajadamy gorące i jest pyszne!
    Piekłam godzinę w obawie przed zakalcem ;) z dodatkiem jabłek pokrojonych w księżyce z dodatkiem cynamonu.
    W domu pachnie obłędnie ;)
    Dziękuję za przepis, pozdrawiam serdecznie, Abro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno nie ma w życiu przypadków :-) Więc bardzo mi miło, że trafiłaś do mnie i ogromnie się cieszę, że ciacho się udało i smakuje. Ależ musiało pachnieć z tym cynamonem.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  60. Wczoraj zrobiłam ciacho. Nie dość, że robi się je ekspresowo to smakuje wybornie. Bałam się, że przy tej ilości rabarbaru wyjdzie kwaskowe, a wyszło idealne. Do tego ten smak pysznej kruszonki. Polecam i z pewnością jeszcze nie raz je upieke. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  61. od lat korzystam z Pani porad i przepisów, wszystko wychodzi świetnie, dokładnie tak jak Pani opisuje. Jestem wdzięczna. Pozdrawiam serdecznie Jadwiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że przepisy się przydają. Dziękuję za dobre słowo.

      Usuń
  62. Upiekłam dzisiaj to ciasto ze śliwkami, urosło jak szalone, przepyszne! Miało być na jutro, bo idziemy w gości, ale mój W. zjadł pół blachy jeszcze ciepłe, więc kolejna blacha już w piekarniku.
    Dziękuję, kolejny przepis z bloga na mojej liście TOP ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się przydał :-)

      Usuń
  63. Fajny pomysł z tymi foremkami aluminiowymi na wynos :) Czy trzeba je smarować tłuszczem? Bo papieru w nich nie widzę. Oczywiście ciasto u mnie dziś z truskawkami w piekarniku :)Asiu mało Ciebie widać teraz na blogu. Może wrzucisz teraz przepisy dietetyczne, bo takie teraz rozumiem serwujesz :):) Ja systematycznie korzystam z przepisów i moje córki już też Buziaki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, mało mnie, bo po prostu brakuje mi czasu. Mam dwie prace, dużo zajęć i wolne jedynie weekendy, które wykorzystuję na pobycie z mężem, szkolenia, spotkania z rodziną. Przepisy się pojawiają i pojawiać będą, ale już nie tak często jak kiedyś.
      Nie jestem na diecie, zmieniłam sposób odżywiania na resztę życia, jem wszystko, tylko nieco inaczej.
      Pozdrawiam ciepło :-) Buziale.

      Ps. Aluminiowych foremek już raczej nie używam, bo jak się okazało pieczenie w nich do najzdrowszych nie należy.

      Usuń
  64. Idealne ciasto ma wiosenny piknik 🙂
    U mnie dziś z brzoskwiniami, bez posypki - górę poleję lekko galaretką, taką wersję też lubimy 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super pomysł z galaretką, muszę kiedyś wypróbować :-)

      Usuń
  65. Bardzo się cieszę, że ciasto ma wzięcie i smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...