niedziela, 3 lipca 2016

Sernik z porzeczkami i jagodami

Nowy piekarnik, to nowe wyzwania. Przyznam, że jeszcze podchodzę do niego jak pies do jeża, ale sama sobie go wybrałam i teraz się go powoli uczę. Pizza wyszła super, ziemniaki i kurczak też, biszkopt się upiekł bez problemu, więc przyszedł czas na sernik. No i na szczęście też bez żadnych problemów się upiekł. Chyba się z piekarnikiem polubimy.
Trochę pokombinowałam, bo piekłam sernik przed wyjazdem. W lodówce miałam tylko 6 jajek, zalegał mi jogurt naturalny, któremu kończył się termin przydatności, od rodziców przywiozłam porzeczki, miałam jeszcze jagody kupione do zamrożenia, więc postanowiłam to połączyć z twarogiem i wykombinowałam sernik. Wyszedł bardzo smaczny, niezbyt słodki, ale dosyć ciężki, bo użyłam normalnego twarogu (nie z wiaderka), a jednocześnie dosyć kremowy dzięki jogurtowi.
Nie miałam za wiele czasu, więc praktycznie wszystkie składniki wrzuciłam do miski i użyłam blendera – szybko, bez babrania się. To całkiem fajna forma przygotowania sernika. Masa się mocno nie napowietrzyła, więc sernik praktycznie nie opadł i wyszedł bardzo równy. 


Składniki na tortownicę o średnicy 23 cm:

1 kg twarogu półtłustego (nie z wiaderka, ale może być już mielony – ja użyłam mielonego w kostkach z lokalnej mleczarni)
6 dużych jajek
125 g roztopionego, ostudzonego masła
200 g jogurtu greckiego naturalnego
2 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
1, 5 szklanki cukru*
2 łyżki cukru waniliowego (użyłam domowego)
1 łyżeczka pasty waniliowej (można pominąć)


1,5 szklanki owoców – u mnie czerwone i białe porzeczki oraz jagody
opcjonalnie 1 łyżka cukru pudru

*używam szklanki o pojemności 250 ml


Sernik z porzeczkami i jagodami – przygotowanie:

Twaróg (jeśli nie jest mielony, to zemleć dwa razy), cukier, cukier waniliowy, pastę waniliową, mąkę ziemniaczaną, jogurt, 3 całe jajka i 3 żółtka włożyć do miski i zmiksować blenderem. Dodać roztopione i ostudzone masło, zmiksować aż masło połączy się z masą. Pozostałe 3 białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy serowej, dokładnie połączyć za pomocą łopatki silikonowej (łyżki, szpatułki).
Masę przełożyć do tortownicy posmarowanej masłem i posypanej mąką (ja smaruję tylko spód). Górę posypać porzeczkami i jagodami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 165 stopni i piec 80 minut (góra – dół). Jeśli góra zacznie się mocno rumienić, można ją przykryć kawałkiem folii aluminiowej. Po 80 minutach wyłączyć piekarnik, zostawić sernik jeszcze na 20 – 30 minut, a następnie wyciągnąć z piekarnika i zostawić do wystudzenia.
Po wystygnięciu sernika można górę oprószyć delikatnie cukrem pudrem. 




24 komentarze:

  1. Jestem uzależniona od serników z Twoich przepisów, mam gwarancję, że wyjdą i są pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to koniecznie musisz coś dzieciakom upiec na weekend :-)

      Usuń
  2. ale pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. I ten kwasek płynący z porzeczek mmmm :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, super się skomponowało ze słodką masa serową.

      Usuń
  4. To jest właśnie to!
    Wymyśliłam sobie w głowie ciasto z serem i z porzeczkami na specjalną okazję ponieważ na weekend przyjeżdża z daleka długo wyczekiwani goście... Więc myślę musi być coś innego, specjalnego z wykorzystaniem porzeczek z własnego ogrodu. Wchodzę na bloga a tu jak grom z jasnego nieba! To o co mi chodziło! Ciasto jeszcze nie gotowe a już baaardzo dziękuję! ;-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, mówisz i masz :-)
      Daj znać jak wyszło.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ciasto wyszło cudne!!! Ciotka powiedziała, że smakuje jak "najlepsza bita śmietana". Leciutkie jak chmurka, nikt nie czuł się po nim ciężko. Idealna słodycz na upalne dni. Szukam teraz przepisu na kremówki papieskie dpecjalnie dla mojego przyszłego męża :-))

      Usuń
    3. Cieszę się, że smakował. Ja do kremówek przymierzam się od ubiegłego roku po wizycie w Wadowicach i jakoś zabrać się nie mogę. Jak znajdziesz przepis idealny, to proszę podziel się ze mną :-)

      Usuń
  5. Pani Joasiu czy mogę dowiedzieć się jaki to piekarnik?
    śledzę Pani bloga już od dluższego czasu, czytałąm także o akcesoriach przydatnych w kuchni, jest Pani moją inspiracją w gotowaniu.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekarnik to Amica EB853BA + Pyroliza

      Usuń
    2. Piekarnik dobry tylko prąd niestety drogi

      Usuń
    3. W sumie nie widzę problemu. Piekę w elektrycznym piekarniku od 20 lat, więc dla mnie nic się nie zmieniło.

      Usuń
  6. Bardzo apetyczny. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniki, to moje ulubione ciasta, Twój wygląda obłędnie :) Dziś piekłam czekoladowe ciasto z wiśniami, ale następny to na pewno będzie Twój serniczek. Aż żałuję, że to nie już dziś :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukałam ciekawego przepisu na świąteczne ciasto i wydaje mi się, że ten sernik będzie strzałem w 10.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie chcialabym upiec pani sernik ale na brytwannie o podstawach 23 na 36 . czy wtedy wszystkie skladniki trzeba byloby.
    podwoic?

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...