wtorek, 10 lipca 2018

Omlet kokosowy z jogurtem i owocami

Omlet kokosowy z owocami, to szybkie śniadanie, deser albo przekąska. Niewiele czasu i umiejętności trzeba, aby ten omlet znalazł się na talerzu. Banalnie prosty do przygotowania i bardzo smaczny.
Można go podać z musem z owoców, z dżemem albo tak jak ja: z jogurtem i świeżymi owocami. Każda wersja będzie dobra.


Składniki na 1 porcję:

1 duże (75 g) albo dwa małe (po 40 - 50 g) jajka
szczypta soli
1 łyżeczka (5 g) mąki kokosowej
1 łyżka (15 ml) mleka kokosowego
1 łyżeczka zmielonego erytrolu albo 1/2 łyżeczki cukru pudru
½ łyżeczki masła do posmarowania patelni
Dodatkowo: łyżka jogurtu naturalnego i sezonowe owoce (można wykorzystać też konfitury, orzechy, śmietanę - wg uznania), zmielony erytrol albo cukier puder do oprószenia

 

Omlet kokosowy z jogurtem i owocami - przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodać żółtka i zmiksować. Wsypać mąkę, wlać mleko i jeszcze raz krótko zmiksować do połączenia składników.
Patelnię o średnicy 18 -20 cm posmarować masłem, rozgrzać. Wlać masę jajeczną i smażyć do zrumienienia dołu i ścięcia góry. Omlet odwrócić, najlepiej to zrobić z pomocą talerza – zsunąć omlet, a następnie odwracając talerz ponownie włożyć go na patelnię, aby się dosmażył z drugiej strony.
Gotowy omlet przełożyć na talerz i podawać z ulubionymi dodatkami. 
Ps. Można od razu przygotować ciasto na 2 - 3 omlety, żeby za każdym razem nie ubijać osobno, wtedy należy po prostu podwoić czy potroić ilość składników. 


10 komentarzy:

  1. Ależ puszysty! :) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi smaka, już wiem co będzie jutro na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smacznie wygląda ten deser. Ciekawe czy wyjdzie mi tak samo pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak prosty do przygotowania, że nie może nie wyjść.

      Usuń
  4. o proszę, a właśnie niedawno (pod wpływem impulsu ;)) zakupiłam mąkę kokosową i zastanawiałam się do czego ją wykorzystać :) jakby co, to poproszę o więcej przepisów z mąką kokosową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją wykorzystuję głównie do omletów, bo ona ciężka w obróbce. Nawet naleśniki ciężko się z niej robi. Ale w omletach i racuchach sprawdza się fajnie :-)

      Usuń
  5. Czy można użyć innej maki? Niestety mam tylko zwykła i ryżowa

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...