niedziela, 3 marca 2019

Sernik z jagodami w wersji fit

Sernik to taki deser, który można przygotować w wersji odchudzonej i bez wyrzutów sumienia jeść podczas redukowania wagi. Duża zawartość białka niewątpliwie to ułatwia. A zamiana cukru na erytrol (erytrytol) sprawia, że unikamy dodatkowych kalorii.
Sernik jest mega prosty do przygotowania, a jego smak w dużej mierze zależy od twarogu jakiego użyjemy i dodatków, które do niego dodamy. Można poszukać twarogu w wiaderku dobrej jakości i o niskiej wartości kalorycznej (np. twaróg sernikowy Jana ma dobry skład i bodajże 117 kcal/100 g).
Ja do dzisiejszego sernika użyłam 1 kostki (250 g) twarogu chudego - 88kcal/100 g i 1 kostki (250 g) twarogu półtłustego – 106 kcal/100g. Kupiłam mielony twaróg z lokalnej mleczarni, więc już nie musiałam się bawić z rozkładaniem maszynki i sernik powstał w kilka chwil. Sernik nie jest zbyt słodki, więc jeśli ktoś lubi słodkie wypieki, to powinien zwiększyć ilość erytrolu (jeśli ktoś nie liczy kalorii może dodać zwykły cukier).
Sernik jest uniwersalny, można użyć innych owoców, można zrobić go z rodzynkami, żurawiną czy bez żadnych dodatków, a podać np. z musem z mrożonych owoców. Pełna dowolność i za każdym razem można mieć coś innego.



Składniki na małą keksówkę (20x10x6 cm):

500 g mielonego twarogu
3 duże jajka
6 pełnych łyżek erytrolu (można dać więcej)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
opcjonalnie: ekstrakt waniliowy, pasta waniliowa, sok z cytryny, olejek waniliowy/śmietankowy
dodatkowo: jagody albo inne drobne owoce: maliny, porzeczki, borówki (mogą być mrożone, nie trzeba ich rozmrażać)



Twaróg, jajka, erytrol, mąkę, ekstrakt włożyć do miski i zmiksować do połączenia składników (ja wrzuciłam do malaksera i miksowałam około 30 – 40 sekund.
Masę przelać do foremki posmarowanej masłem, posypać owocami (nie rozmrażałam owoców).
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Do piekarnika wstawić naczynie żaroodporne z wodą albo pod raszki wsunąć blachę z wyposażenia piekarnika i wlać do niej 3 szklanki wody. Sernik piec przez godzinę. Zostawić do wystygnięcia i schłodzić. 




14 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, ale musiałbym mieć dla siebie wersję bez laktozy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę problemu. Użyj takiego twarogu jaki możesz jeść :-)

      Usuń
    2. Mleko bez laktozy mniej smakuje :) ale jak mus to mus

      Usuń
  2. uwielbiam takie serniki fit, przepis od Ciebie z wcześniejszego wpisu (bez dodatków) zagościł u nas na stałe. Moja córka wcina ten sernik tak, że miło popatrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że smakuje. Ten przez metodę pieczenia z parą jest bardziej wilgotny i mam wrażenie, że delikatniejszy, choć i ten pierwszy bardzo lubię.

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie lekkie serniczki. Chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i jestem zachwycona smakiem! Miałam tylko problem z wyjęciem ciasta z foremki, następnym razem wyłożę ją papierem do pieczenia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował. Pomysł z papierem super, choć ja użyłam silikonowej foremki i nie miałam problemu z wyciągnięciem :-)
      Serdeczności.

      Usuń
  5. Cudownie ci wyszedł sernik ja też mam sernik na blogu ale z ciasteczkami oreo zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z mrożonymi jagodami, na serze w kostce, który wcześniej zblendowalam. Przepyszne! Niestety na zwykłym cukrze. Dlaczego jego zamienniki są tak drogie....? Dziękuję Asiu za prosty i pyszny przepis. Daga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. No niestety, te zdrowe zamienniki są dosyć drogie, ale odkąd piekę sporadycznie, to pozwalam sobie na erytrol. Kupuję przez interent, od razu większą ilość, to zawsze trochę taniej.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...