niedziela, 29 września 2019

Udka z kurczaka bez kości i skóry duszone w warzywach

Wegetarianką nie zostanę, ale od ponad dwóch lat jadam bardzo mało mięsa, raz albo dwa razy w tygodniu. Czasem po prostu mam na nie ochotę i wtedy albo idę w klasykę, albo kombinuję.
Tym razem było mięso z udek kurczaka duszone w warzywach. Jako, że trwa sezon na dynię, więc postanowiłam i ją wkomponować w moje danie. Wyszło smacznie.
Ten przepis jest tylko propozycją. Ilość mięsa i ilość warzyw jest zawsze dowolna. Ja lubię, gdy warzyw jest dużo. 



Składniki na 4 porcje (ja robiłam z połowy składników):

600 – 800 g mięsa z udek kurczaka (ilość w zależności od apetytów)
3 duże cebule
½ główki kalafiora
1 mała albo ½ większej cukinii (bez pestek)
2 średnie marchewki
500 - 600 g dyni (u mnie dynia muscat, ale może być każda inna)
1 łyżka klarowanego masła albo 2 łyżki oleju
sól, pieprz, chili, słodka czerwona papryka, kurkuma
zioła (u mnie toskańskie od Kotany, ale mogą być każde inne, wg upodobań)
1 duży liść laurowy
1 ziarna ziela angielskiego



Udka z kurczaka duszone w warzywach - przygotowanie:
Mięso przyprawić solą, pieprzem, chili, słodką czerwoną papryką, kurkumą i zostawić w lodówce na całą noc. Cebulę obrać i pokroić w ćwierć talarki. Marchewkę obrać i pokroić w plasterki, a cukinię i dynie pokroić w nieduże kawałki.
W rondlu albo głębokiej patelni rozgrzać masło albo olej. Włożyć mięso i obsmażyć na mocnym ogniu do zrumienienia. Wrzucić cebulę, liść laurowy i ziele angielskie i posmażyć do zrumienienia cebuli. Dodać kalafiora, marchewkę, doprawić sola, pieprzem, chili i ziołami, wlać niewielka ilość wody (tak, żeby przykryła dno i całość się nie przypaliła), przykryć i dusić około 5 minut. Następnie dorzucić dynię i cukinię, przykryć i dusić razem jeszcze 10 minut. Większość wody powinna odparować. Wyłączyć gaz i zostawić, warzywa „dojdą”.
Podawać z ulubionymi dodatkami. Ja wybrałam ziemniaki, ale świetnie się sprawdzą kluski, ryż czy kasza. Do tego jakiś dodatek z surowych warzyw i obiad gotowy. 




14 komentarzy:

  1. wspaniale wygląda i zapewne bardzo pyszne danie...jutro zrobię.Teresa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie. Jako prawdziwy mięsożerca z chęcią spróbuję. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe danie.Chce zapytać czy 15 minut wystarczy do uduszenia mięsa.Zamierzam zrobić to danie.Pozdrawiam Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kurczak jest w zasadzie już gotowy po usmażeniu - to małe kawałki, dochodzą tak szybko jak kotlety.

      Usuń
  4. Super wygląda! :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobilam.Bardzo smaczne danie,polecam.Ola

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...