poniedziałek, 2 września 2019

Placuszki z jabłkiem, skyrem, musem z mango, malinami, borówkami, wiórkami kokosowymi


Czasem mam ochotę na coś słodkiego, wtedy powstają różnego rodzaju placuszki, omlety z dodatkiem owoców. Te są szybkie, proste do przygotowania i bardzo smaczne. Nie planowałam wrzucać przepisu, więc zdjęcia są jakie są. Może za jakiś czas je powtórzę i podmienię fotki.



Składniki na 6 placuszków (2 porcje deserowe):

1 duże jajko
1 pełna łyżka mielonych migdałów
2 pełne łyżki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
½ jabłka obranego i pokrojonego w drobną kostkę
100 -130 ml wody (zależy jak mąka chłonie)
masło klarowane albo olej do smażenia – u mnie ½ łyżki masła klarowanego


Dodatkowo: skyr, mus z mango albo innych owoców, drobne owoce jagodowe, wiórki kokosowe, płatki migdałowe – wg uznania

Placuszki z jabłkiem, skyrem, musem z mango, malinami, borówkami, wiórkami kokosowymi - przygotowanie:
Białko oddzielić od żółtka. Białko ubić na pianę. Żółtko wymieszać z 1/3 szklanki wody, dodać migdały, mąkę i wymieszać - jeśli ciasto jest za gęste to dodać jeszcze trochę wody (konsystencja powinna być jak gęsta śmietana), dodać pokrojone jabłko i pianę z białek. Dokładnie wymieszać.
Na patelni rozgrzać tłuszcz (ja smażyłam na ceramicznej patelni, użyłam 1/2 łyżki klarowanego masła), nakładać łyżką porcje ciasta i smażyć na złoto z obu stron.
Podawać z wybranymi dodatkami.


4 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że na początku wydawało mi się to mieszanką wybuchową, ale spróbowaniu cała rodzina chce tylko więcej :) Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że nic nie wybuchło :-)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Deserek wygląda przepysznie. Teraz czas spróbować go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...