niedziela, 9 lutego 2020

Pudding kokosowo – ananasowy z tapioki, z musem z ananasa i mango


Prosty, smaczny, lekkostrawny deser z tapioki, to fajne zakończenie dobrej kolacji. Tak było u nas. Kilka indyjskich dań, a na deser pudding. Ale taki pudding może też stanowić fajne II śniadanie do szkoły czy pracy, wystarczy go przygotować w słoiczku.
Nie trzeba wielkich umiejętności, potrzeba jedynie odrobinę cierpliwości i trochę czasu, bowiem w trakcie gotowania trzeba mieszać, bo tapioka lubi przywierać do dna garnka.
Tak naprawdę można wykorzystać każdy rodzaj mleka, soku i przygotować z dowolnymi owocami, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia i preferencje smakowe.
Zachęcam do wypróbowania. 




Składniki na 4 porcje (takie jak na zdjęciu):

400 ml mleka kokosowego (może być z puszki, może być z kartonu)
200 ml soku z ananasa (ja wykorzystałam lekki syrop z puszki)
100 ml wody
1/3 szklanki tapioki
słodzidło wg uznania (ja już nie dosładzałam, bo syrop z puszki był słodki)

ananas (u mnie z puszki)
3 łyżki pulpy z mango albo pół świeżego mango
wiórki kokosowe

Pudding kokosowo – ananasowy z tapioki, z musem z ananasa i mango - przygotowanie: 
 
Do garnka wlać mleko kokosowe, sok ananasowy, wodę i zagotować. Spróbować i jeśli będzie mało słodkie można dosłodzić cukrem, erytrolem, miodem - wg uznania. Wsypać tapiokę i gotować na małym ogniu przez około 20 minut, aż perełki tapioki staną się przezroczyste, a całość zacznie gęstnieć. W trakcie gotowania mieszać dosyć często, pod koniec praktycznie przez cały czas.
Gorący pudding przelać do pojemniczków (miseczek, szklanek, słoiczków – wg uznania) i zostawić do lekkiego przestygnięcia
Kilka kawałków ananasa zostawić do dekoracji, resztę zmiksować razem z mango na mus. Mus przełożyć na pudding, udekorować kawałkami ananasa i wiórkami kokosowymi.
Można jeść jeszcze ciepłe, a można schłodzić w lodówce. 


4 komentarze:

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...