poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Mini Pavlova na erytrolu, ze skyrem i owocami


Kocham bezy, żadna to tajemnica… ale wyeliminowałam cukier na ile się dało, zastąpiłam go erytrolem… więc i bezy robię z jego dodatkiem.
Na blogu jest już przepis na malutkie bezy na erytrolu, te dzisiejsze w zasadzie niczym się nie różnią, poza kształtem. Upiekłam takie małe krążki, na jedną porcję. Erytrol do bezy warto zmielić na puder, bowiem jako kryształ dosyć ciężko się rozpuszcza.
Zamiast śmietany jest skyr – czyli jogurt typu islandzkiego, o dużej zawartości białka – jest gęsty i świetnie się sprawdza zamiast tłustej bitej śmietany. Do tego owoce i odrobina wiórków kokosowych i płatków migdałowych… choć tak naprawdę dodatki mogą być dowolne, wg upodobań.
Jedna taka beza to około 10 kcal, a z dodatkami, które są u mnie to 75 – 80 kcal. Więc spokojnie można sobie pozwolić na taki deser, nawet podczas redukowania wagi. 



Składniki:

2 białka z dużych jajek (ja używam schłodzonych białek)
120 g zmielonego erytrolu

do podania:
skyr (można dodać do niego łyżeczkę erytrolu)
dowolne owoce – u mnie maliny i borówki
wiórki kokosowe, płatki migdałowe, tarta gorzka czekolada – wg uznania



Mini Pavlova na erytrolu, ze skyrem i owocami - przygotowanie:
Białka ubić na sztywną pianę, dodawać po łyżce zmielonego erytrolu cały czas ubijając (kilka minut). Gdy masa będzie jednolita i lśniąca przełożyć do rękawa cukierniczego albo szprycy.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyciskać małe krążki zachowując niewielkie odstępy. Ja zrobiłam 4 krążki i kilka małych bezików z myślą o deserze na kolejny dzień.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 90 stopni (u mnie z termoobiegiem), suszyć około 70 - 80 minut. Po tym czasie spróbować. Jeśli kruchość nam odpowiada, to zostawić do wystygnięcia. Jeśli są jeszcze wilgotne, to można przedłużyć czas suszenia o około 20 minut. Bezy z erytrolem szybciej robią się suche, niż te przygotowane z cukrem.
Jeśli to możliwe, to bezy dobrze jest suszyć w lekko uchylonym piekarniku. U mnie to niestety niemożliwe, bo po uchyleniu drzwiczek piekarnik się wyłącza.
Gotowe bezy zostawić do ostygnięcia. Nałożyć porcję skyru, ozdobić owocami, posypać płatkami migdałowymi i gotowe. 






9 komentarzy:

  1. Margarytko gdzie kupujesz erytrol i skyr naturalny (w Lidlu znalazłam tylko skyr o smaku owoców)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Erytrol kupuję w sklepie internetowym Agnex, a skyr w Biedronce. Robi go Piątnica.

      Usuń
  2. Dzień dobry :) Chciałam zapytać, czy na redukcji jesz pieczywo i jeśli tak, to jakie? Czy kupujesz je czy może wypiekasz sama? Jeśli tak, to czy pojawi się na blogu przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jem pieczywo, ale mało i rzadko (raz, czasem dwa razy w tygodniu). Jeśli jem to żytnie razowe, gryczane, owsiane albo chleb z samych ziaren. Piekę czasem sama, a czasem po prostu kupuję takie z dobrym składem.
      Na blogu są chleby, jest z czego wybrać, praktycznie wszystkie są zdrowe.

      Usuń
  3. Bardzo fajny przepis i piękne zdjęcia. Myślę, że osoby chore na cukrzycę, też mogą zjeść taką bezę ze skyrem i owocami sezonowymi np. jeżynami, malinami itp. :-) Jest nam miło, że korzysta Pani z naszych produktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie może, ta beza nie zrobi krzywdy ani cukrzykom, ani osobom na diecie :-)
      Lubię Wasz sklep, w piętek kolejne zamówienie przyszło :-)

      Usuń
  4. Zrobiłam bezę na erytrytolu z skyrem i choć wygląda apetycznie to nie niejadalne. Mentolowy posmak erytrytolu psuje smak, a skyr ma tępy posmak. W całym deserze brakuje minimalnej ilości tłuszczu, który jest nośnikiem smaku. Nie polecam, zmarnowane składniki, nawet nie wiem jak można je uratować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy erytrytol ma miętowy posmak ? Coś pomyliłaś

      Usuń
    2. Mentolowy posmak? Nie zauważyłam, a piekę bardzo dużo rzeczy z erytrolem. A skyr nie ma tępego posmaku, przynajmniej ten, który ja kupuję. Jem go od lat.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...